Dag 10 Koh Lanta

27 april 2019 - Koh Lanta, Thailand

Hola a todos,

Vanmorgen zijn we, na het ontbijt en het inpakken van onze backpacks, opgehaald om naar de ferry te gaan. We hebben onze reis voortgezet naar het eiland Koh Lanta. Het was ongeveer twee uur met de ferry varen. We kwamen aan op de pier en daar werd iedereen geacht 25 cent te betalen om de stranden van Koh Lanta schoon te houden, wat een apart verhaal weer! We konden op de ferry al vervoer regelen, maar wij wilden dit zelf regelen om zeker te weten dat we niet werden bedonderd. Heel relaxed achter de meute aan en nonchalant ons aan laten spreken. Ja hoor het kan echt wel goedkoper en wij met al onze bagage op een brommertaxi richting een resort die we online hadden gevonden. Deze was echt super gaaf, maar helaas maar te boeken voor één nacht. We kregen wel netjes wat te drinken zonder dat we er iets voor hoefden te doen. Wij zijn toen lopend naar een volgend resort gegaan, die we ook hadden gezien op booking.com Backpack op de rug met Joris erboven op! Wat zweten, maar wat lachen om de reacties. Ik was zo in beastmode dat ik er zo voorbij stoof, Kim floot mij, zoals altijd, weer terug. Deze had nog een vierpersoons bungalow vrij. Dit is ook wel een heel puik plekje, pal op het strand! We zijn even de boel gaan verkennen en wat gaan eten in het restaurant hier. Veel eten en veel drinken voor veel van weinig. Ze hebben hier ook een reggae bar die helemaal opgebouwd is van drijfhout, wat een fantastische sfeer. Lekker layed back. Dit is het strand van Koh Lanta wat bekend staat om zijn chillness, mooie zonsondergangen en super vriendelijk volk. We zijn ook even gaan zwemmen in het zwembad die ze als bonus hebben. Ik ben in de zee wezen snorkelen, helder en heel veel gekleurde vissen.

Daarna hebben we even op bed gelegen en hebben we onszelf getrakteerd op een opfrisbeurt. We zijn toen naar de reggaebar gegaan en hebben dar gegeten en gedronken. Ik aan de Thaise whisky en Kim aan de cocktails! De avond viel en we zagen een mooie rode lucht. Onze telgen hebben lekker op het strand gespeeld en dat was voor ons een extra genietmoment.

Drie maal raden wie er nog eens onder de douche moesten! Juist! Daarna kropen ze in hun nest en waren ze zo vertrokken.

Adios amigos!

1. Johan Leushuis:
    27 april 2019
    Otra bonita historia y bonitas fotos, los niños disfrutarán.
  2. Stefan:
    27 april 2019
    Dattos issos ookos de bedoelingos👍
  3. Rene en Pauli:
    Geweldig