Dag 11 Koh Lanta

28 april 2019 - Koh Lanta, Thailand

18.04 uur volle zon en een prachtige setting!

Wat vooraf ging?

Gisteravond laat begon het te flitsen, rommelen en hard te waaien. De wind bracht verkoeling, de rest als entourage en fungeerde als pure vermaak. We hebben heerlijk gechilled op onze veranda. Naar bed, het begon daadwerkelijk toch te regenen. De hele nacht! Donder, bliksem, de hele mikmak. Vanmorgen, nog steeds regen! Het blijft volgens de weerberichten slecht, maar de temperatuur is nog steeds hoog.

Ontbijt, het personeel dat zegt dat het beter wordt. Toch maar even kijken of we vliegtickets kunnen boeken om weer naar het noorden te gaan, waar het nog wel goed weer is. Met slecht weer hier verblijven is natuurlijk geen optie. We hebben in de warme druppelregen gezellig over het strand gebanjerd en gejut.

De regen hield op en we besloten om ons vertrek toch uit te stellen en naar het nationale park te gaan, dat gelegen is in de punt van Koh Lanta.

We waren net een stukje aan het lopen toen we een behoorlijke reptiel van een meter plus zagen wegschieten in een rioolpijp. Even verderop kwamen we een scooterverhuur tegen. We trokken de figuurlijke stoute schoenen aan en hebben twee scooters gehuurd. 3,5 euro per dag! Het is nagenoeg vrij van verkeer, dus dit durft ons gezinnetje wel aan. Wat een vrijheid! Onderweg zagen we een uitkijkpunt met bar/restaurant, daar hebben we wat gesnackt en gedronken. Wat een mooi uitzicht! Op de achtergrond de zee en een zeearend, die als een baas gebruik maakte van de thermiek. Verder op de scooters ala 200cc. Heuveltje op en heuveltje af. Toen kwamen we bij Koh Lanta old town, een authentiek plaatsje met wat winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Hier hebben we een beetje rondgezwalkt.

Weer op de tweewielers en toen naar het meest zuidelijke puntje. Onderweg zagen we ineens aapjes, ze schoten in grote aantallen de weg over, vanaf het strand de jungle in! We zijn doorgereden en kwamen weer een meute primaten tegen. Toen kwamen we aan het einde van de weg, waar een piratenbar is gestationeerd aan de zogenoemde Pirate Beach. Daar hebben we wat gedronken en daar zagen we nog zo’n dikke reptiel.

Onderweg terug stak er een schorpioen over, te gek! Vlak daarna een slang! Die zag ik te laat en ik reed er vol over heen, dat bleek de slang niet te deren, gelukkig, en hij vervolgde slingerend zijn weg.

De schoenen waren nog wat stouter en we zijn een stuk de jungle ingereden. We reden het eerste stuk door een gomplantage. Allemaal bomen die werden afgetapt, honderden. Allemaal bakjes eraan met daarin het witte gom.

Wat kan een dag toch zonnig zijn zonder dat er een daadwerkelijke zon aan te pas komt! We hebben nog even bij een backpackers minidorpje gekeken waar we veel over hadden gelezen. Super tof opgezet met allemaal kleine en grote hutjes, laag bij de grond en ver boven de grond. Daarna zijn we de scooters gaan inleveren. We hebben niks hoeven te laten zien voor het huren en niks na het huren, puur vertrouwen, tenminste daar gooien wij het op.

We hebben nog even een dikke tros bananen gekocht voor 80 cent en teruggelopen naar ons resort. Daar zijn we aan het strand gaan chillen en hebben daar wat gegeten en gedronken.

En toen..toen kwam de zon er door, hij wou zich perse even laten zien: 18.04 uur. Better late than never. Dit hadden we vanmorgen niet verwacht, en zo blijkt maar weer: always look on the bright side of life!

Houd je Thai!

1. Rene en Pauli:
    28 april 2019
    Wat een mooi avontuur vandaag
    Gelukkig geen tsunami😱
  2. Lizanne:
    28 april 2019
    Had nog even wat in te halen met lezen, foto’s en filmpjes..wat een avonturen allemaal!!!! Echt geweldig! Wat een droomreis en rijkdom om dit zo samen als gezin te kunnen doen. Wat een geweldige ervaring voor Jasmijn en Joris. Dikke kus
  3. Johan Leushuis:
    28 april 2019
    Weer een beatiful story, ben benieuwd naar de verhalen van Joris straks. Veel plezier en oppassen voor overstekende slangen.
  4. Frits mieke:
    29 april 2019
    Wat een geweldige trip maken jullie mee. Genieten.
  5. Marloes:
    29 april 2019
    Jou staat ook alles 😂😘
  6. Irm:
    30 april 2019
    Wat gaaf zeg, met de kids opbde scooter. Wat heerlijk avontuurlijk zijn jullie!