Dag 13: Krabi

28 april 2022 - Krabi, Thailand

Dag 13: Krabi

Vanmorgen waren we op tijd wakker. We hebben de rest ingepakt en we zijn wezen ontbijten. We zouden om 8.40 worden opgehaald, maar we moesten rekening houden met een half uur eerder of later. Het was 9.20 en onze pick-up kwam aanrijden. Het busje zat vol en er waren voorin 2 stoelen vrij en 2 andere plekken waren leeg. Hoe dan met 2 kinderen? Nou ja Jasmijn naast Kim en Joris bij mij op mijn schoot er vlak achter. Het is niet zo dat er iemand anders aanbiedt om ergens ander te gaan zitten, zodat we naast elkaar kunnen zitten. Kim en ik hebben Joris beurtelings op schoot gehad. Op zich niet erg, maar wel warm! We hadden nog even een stop van 15 minuten op een busstation, daar konden we even wat ice coffee halen en wat andere versnaperingen. We stapten weer in en het busje vertrok weer richting onze eindbestemming Krabi. Gelukkig waren we er best snel. We werden afgezet bij het busstation en Kim belde met het resort waar we wilden verblijven. Deze zat helaas helemaal vol, die hadden we niet zien aankomen. Gelukkig hadden we binnen de kortste tijd een andere plek. Een vriendelijke taxichauffeur had ons al van alles voorgeschoteld, maar het was het allemaal net niet. Wat hij wel nog voor ons heeft gedaan is ons wegbrengen naar ons nieuwe stekje. Bamboe resort: simpele bungalowtjes met een dubbelend en een badkamer, we namen er twee naast elkaar en we waren klaar voor de nacht. Super schattig en een mooi zwembad pal voor onze neus. We moeten helaas splitten, maar dat heeft ook weer zijn charme!

We hebben twee scooters gehuurd en koers gezet richting het centrum van Krabi. Daar hebben we rondgestruind en een aantal super toeristische winkeltjes binnengestapt. Heerlijk om dat weer even mee te maken! Naast ons resort zit een Thaise kickboksschool en Joris was direct om. In de winkeltjes verkochten ze broekjes en t-shirtjes van muay Thai  en O wat wilde hij die graag! Het was tijd om te onderhandelen! Voor een mooie prijs kreeg meneer een pakkie aangemeten en hij genoot! Een Argentijnse meneer die hierop het resort werkt geeft ook les in de kickboksschool hiernaast en hij had gevraagd of Joris langs wilde komen. Toen we terugkwamen zijn we er direct langsgegaan. Even terug naar het resort en Joris deed zijn nieuwe outfit aan en ging weer terug, samen met zijn grote zus. Ze kwamen terug en ze waren helemaal trots! Ze hadden een paar vette moven geleerd en ze mochten tegen de grote bokszak slaan en schoppen!

We zijn vervolgens weer naar downtown Krabi gereden en naar het strand gelopen waar we drie jaar geleden ook hadden gegeten. Wat een mooie plek! Er was een hele vuurshow op het strand en de kinderen vonden het prachtig, wij ook hoor! We hebben goed gegeten en gedronken en daarna zijn we teruggegaan naar ons stekkie. Joris en Jasmijn zijn lekker gaan slapen en wij…same same, wij genieten nog even na!

Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Johan Leushuis:
    28 april 2022
    Moeten we nu bang zijn voor Joris, als hij op zijn vader lijkt, moet ik oppassen met mijn ribben. Ga ook maar een paar lessen nemen!