Dag 16: Koh Phi Phi

1 mei 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Vanmorgen hebben we de laatste spulletjes gepakt en gaan ontbijten in het restaurant. De scooters hebben we ingeleverd en onze taxi arriveerde op tijd. We zijn per busje naar de pier gebracht, daar was het één streep naar de boot. Kim heeft wat documenten moeten invullen en toen mochten we aan boord. De bootreis was weer een traktatie, het is zo mooi om langs de immens hoge kliffen te varen! Binnen anderhalf uur varen we de baai van Koh PhiPhi in. Helaas is het bewolkt en ziet alles er een stuk somberder uit. We gaan aan land en lopen naar de McDonalds, daar hebben we afgesproken met Marjolein en Yfke. We waren in de veronderstelling dat zij eerder waren gearriveerd, maar het was andersom. Kim was onze nieuwe slaapplek aan het regelen wanneer Marjolein en Yfke aankwamen. We hebben onze nieuwe slaapplek op het mooiste strand van Koh PhiPhi besproken en zijn toen gaan eten bij de Mac. Daarna hebben Kim en Marjolein boodschappen gedaan en zijn toen per longtailboot naar ons strand gebracht. De zon kwam af en toe weer tevoorschijn en dat maakte alles weer een stuk mooier! We hebben de rest van de dag gezwommen in het zwembad, de zee en we hebben gesnorkeld! Wauw, weer zo onwijs gaaf tussen al die vissen, het kristalheldere water en het mooie lichte zand! Daarna hebben we ons onder de douche gegooid en omgekleed en zijn we naar het restaurant gegaan en daar heerlijk gegeten en geborreld. We liepen terug naar onze bungalows, op steenworp afstand van de zee. We zagen in de verte al de vuurshow! Okay, de kinderen mogen nog heel even opblijven! Binnen de kortste tijd had Joris een vuurstok in zijn handen gekregen van één van de artiesten. Jasmijn kwam erbij samen met Yfke. Ze kregen les van de vuurmannen, dat deden ze echt superleuk! Toen kwam meneer vuuracrobaat vragen of Joris met een beetje vuur mocht proberen!!! Hij had de basis onder de knie en hij gaf aan dat het echt we kon. Laat hem maar proberen, die jongen is al sinds zijn eerste vuurshow die hij zag, bezig met oefenen met alles wat los en vast zit. Wat deed hij het goed!!! Op het podium voor een groot publiek! Jasmijn en Yfke deden mee, maar zonder vuur. Joris is 3 keer over naar voren gehaald om mee te doen en die jongen was zo trots als een pauw, net als zijn ouders en zijn zus! Hij mocht zelfs een ‘echte’ Ironman masker op!

Daarna was het toch echt tijd om naar bed te gaan, althans voor de drie jongsten. Wij gaan nog even gezellig nakletsen.

Vandaag hadden Kim en Marjolein allebei een stunteldag: zie de foto’s! Wat we vandaag hebben gezien spreekt boekdelen, het is allemaal behoorlijk aan het verpauperen! Veel leegstand en her en der is het een troep! Zo’n groot verschil met drie jaar terug! En dat voor één van de mooiste eilanden en haar strand van Thailand.

Van de video’s uploaden is nog niks gekomen, maar komt goed!

Tot morgen!

Vuurshow Joris Koh Phi Phi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wouter:
    Superstoer die Joris!
  2. Helen:
    Wow wat stoer van Joris@
  3. Johan Leushuis:
    1 mei 2022
    Zag het filmpje van Joris met de vuurstok, wordt nog een echte pyromaan.
    Stoer hoor Joris.
  4. Hannie: