Dag 17: Koh Phi Phi

2 mei 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Gisteravond hebben Kim en ik nog even een drankje gedaan op het strand. Wat een rust en wat een prachtig uitzicht!

Vanmorgen waren we rond een uur of acht wakker. We zijn wezen ontbijten bij het restaurant. De weergoden vinden dat het moest regenen en daarom hadden wij besloten om naar ‘de stad’ te gaan. We zijn in de eerste de beste longtailboot gesprongen en overgebracht naar het centrum. Daar hebben we lekker geshopt, gegeten, gedronken, adem gehaald en we hebben nieuwe slippers gekocht voor Jasmijn, want de zee heeft er eentje van haar ontnomen. We hebben ook onze boottickets vastgezet voor onze terugreis naar Krabi. Het weer werd beter en toen zijn we teruggegaan naar ons strand.

Ik heb direct de flippers gepakt, mijn snorkelmasker en een oranje vest. Die laatste is voor de veiligheid, dan kunnen losvarende boten mij tenminste zien. Dit was één van de mooiste freestyle snorkelavonturen (leuk gevonden toch?!) tot nu toe. Ik ben naar snorkelpunten gezwommen waar de boten telkens stoppen. Wat een levend koraal, wat een prachtvissen, felle zeesterren en ander onderwatergerei!

De rest lag lekker bij het zwembad. We hebben het zwembad onveilig gemaakt en we zijn toen op het strand gaan zitten met cocktails, een biertje en een paar zakken chips. Puur genieten! Lekker voetballen, schommelen en het water in en uit. Daarna heeft iedereen zich avondklaar gemaakt en zijn we naar het restaurant gegaan en daar genoten van de Thaise keuken. De jongsten onder ons hebben nog een ijsje gegeten, maar toen was het toch echt tijd voor de vuurshow aan het einde van ons strand. De kinderen hebben er de hele dag naar uitgekeken!

Joris werd weer naar voren gehaald en heeft weer een showtje opgevoerd. Super gezellig! Joris en Jasmijn gaan nu lekker slapen, terwijl wij nog een nachtmutsje nemen.

Tot morgen!

1. Johan Leushuis:
    3 mei 2022
    Kan Joris niet in vaste dienst komen daar, dan kunnen jullie hem daar regelmatig gaan bezoeken.