Dag 18: Koh Phi Phi

3 mei 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Gisteravond hebben Kim en ik nog even heerlijk gezwommen in het ietwat onrustige zoute water. Heerlijk zo vlak voor het slapen!

Vanmorgen werden we wakker met lichte bewolking, dus we waren helemaal in onze nopjes. We hebben ontbeten op het strand, lekker in het zwembad gehangen, gevoetbald en de zee onveilig gemaakt. Natuurlijk moesten er weer schelpjes gevonden worden en er moest gesnorkeld worden.

Het weer was echt mooi en we besloten om een halve dag tour naar Koh Phi Phi Leh te boeken voor de middag. We hebben gelunched bij een resort naast ons en toen was het al tijd om op de boot te gaan. We vertrokken naar het eiland tegenover ons.

We kwamen aan en we mochten direct snorkelen, de kinderen gingen mee het water in en hebben lekker met ons meegesnorkeld. Toen heb ik Nemo gevonden! Te gek!!! Zo mooi die onderwaterwereld hier. We gingen weer de boot op en gingen naar een baai en konden daar het kleine strand op. We hebben daar wat rondgelopen en gesnorkeld. De boot lag alweer klaar en we gingen verder naar een andere baai, daar was het superdruk met toeristen die via land naar Maya Bay gingen. Dat is het strand waar de beach is opgenomen. Daar betaal je de hoofdprijs voor en je mag nog niet eens zwemmen. Onze bootmeneer had in de gaten dat we niet van drukte houden en zette koers op een afgelegen strandje in de baai ertegenover. Daar waren we alleen! Zo prachtig! Ook daar hebben we wat rondgelopen en gesnorkeld. De boot weer in en om het eiland, daar gingen we Maya Bay in en zagen op afstand de toeristen allemaal op het strand staan. Aapjes kijken werd toeristen kijken! Ook dit keer zette onze bootmeneer koers op een afgelegen strand en daar moesten we snorkelend naar het strand. Er waren twee andere toeristen, maar die waren binnen no time vertrokken. We waren weer helemaal alleen op een schitterend strand! Overal hadden mensen stapeltjes met stenen gemaakt enquête hebben natuurlijk ook ons steentje bijgedragen! Het snorkelen was fantastisch, er zwemmen hier haaien, maar helaas voor ons geen ontmoeting! Wederom de boot in en we zijn bij een grot wezen kijken. Het was meer een gat in de berg, want je kon de andere kant zien! We zijn doorgevaren naar Monkey Beach waar we ook helemaal alleen waren, we hebben mazzel vandaag! We hebben tussen de aapjes gelopen en onze bootmeneer heeft ze gevoerd. Er waren ook allemaal baby aapjes, te schattig!

We gingen de boot weer op en we zijn teruggevaren naar Koh Phi Phi. Daar stopten we op het snorkelpunt waar ik de dag ervoor  was geweest. Dit keer had ik de camera mee en heb onderwater een heleboel gaaf materiaal kunnen filmen. Kim en Marjolein hebben zelfs een haai gezien! Potverde! We zijn netjes weer afgezet bij ons strand en we zijn ons klaar gaan maken voor het eten.

Op het strand eten blijft leuk! We hadden heerlijke fruitshakes en het eten was ook weer goed. We zijn teruggegaan naar onze bungalows en de kinderen in bed gelegd. Daarna zijn Marjolein en ik naar de massage dames gelopen, in de regen die ineens kwam, en hebben daar een heerlijke, af en toe behoorlijk pijnlijke, full body massage gehad! We kregen een theetje als toetje, maar die was niet te pruimen. We zijn teruggelopen naar onze bungalows en Kim was al in de chillstand. Wij hebben dezelfde stand aangenomen!

Tot morgen!

Koh Phi Phi Leh 5

Koh Phi Phi Leh 6

1. Werner en Sharon:
    3 mei 2022
    Wat een prachtige plekken hebben jullie weer bezocht! Vast helemaal zen na zo'n full body massage 😄
  2. Johan:
    4 mei 2022
    Echt iets voor jouw Stefan, zo'n body massage.