Dag 19 Bangkok en terugreis

6 mei 2019 - Singapore, Singapore

Terug naar huis

We werden vanmorgen wakker, hebben toen ontbeten en direct daarna een GRAB taxi genomen naar Co van Kessel. We gingen fietsen door Bangkok.

We waren met allemaal Nederlanders, maar onze gidsen was een local Thai. Wat een mooie fietstocht hebben wij gemaakt! Door smalle straatjes, over lokale markten en door het drukke verkeer. We hebben echt veel gezien, geroken en ook geproefd. We zijn ook op de veerpond geweest met onze fietsen. Het was relatief rustig overal, weinig mensen op straat, weinig verkeer en veel winkels hadden de deuren dicht. Vandaag was de laatste dag dat de koning in Bangkok was.

Na de fiets toer zijn we maar MBK shoppingmall gegaan met een tuktuk, dat wilden Jasmijn en Joris graag. We hebben daar wat rondgestruind en toen we terug wilden gaan naar ons hotel werd het een beetje lastig allemaal.. Er waren taxichauffeurs en tuktukbestuurders die ons niet wilden/konden brengen! De wegen zouden afgezet zijn in verband met het bezoek van de koning, dat hebben wij weer. Uiteindelijk vonden wij een chauffeur die bereid was ons te brengen, althans hij wilde het proberen. Hij hield telefonisch iemand op de hoogte van onze trip, ik denk de centrale van het taxibedrijf. De koning bleek net voorbij te zijn gekomen en we konden gelukkig gewoon doorrijden.

We kwamen bij ons hotel en we hebben alles ingepakt en we zijn daarna gaan zwemmen in het zwembad van ons hotel. Heerlijk nog even afkoelen! We konden nog even douchen en schone kleding aan doen en we zijn toen met een golfkarretje naar de grote weg gebracht en we hebben daar een taxi gepakt naar het vliegveld. Daar was een groot scherm waarop de koning te zien was, allemaal vliegveld personeel die ervoor stonden met vlaggetjes. Ze deden fanatiek mee met de mensen die live ter plekke waren. We hebben ons prima vermaakt op het vliegveld, wat groot en wat een pracht en praal. We konden overal zo doorlopen en er we hebben maar even hoeven wachten.

We zijn aan boord gegaan van het vliegtuig en we kregen direct te eten en te drinken. We hebben iets meer dan twee uur gevlogen en kwamen toen aan in Singapore. Wat een mega vliegveld is dot toch ook! Met moesten zelfs met een skytrain naar een volgende terminal. Alles blingbling! Grote ruimtes, live muziek en zoveel grote merken vertegenwoordigd, alleen al in dit kleine stukje van het vliegveld.

We zitten nu bij onze gate waar we even moeten wachten voordat we weer aan boord kunnen.

Tot snel!

1. Johan Leushuis:
    6 mei 2019
    Goeie reis terug, kun je weer snel beginnen aan je hobby, heb een héééleboel bouwtekeningen van houten bouwsels, auto, vliegtuigen, huisjes, wiegjes etc.
  2. Toos:
    6 mei 2019
    Goeie reis terug, en welkom thuis!
    Dankjewel voor de fantastische verhalen en prachtige foto's!!
  3. Rene en Pauli:
    Goeie reis lievies
  4. Renate:
    7 mei 2019
    Goede reis terug en nu echt tot snel
  5. Marloes:
    7 mei 2019
    Blij dat jullie er weer zijn hoor!
  6. Frits mieke:
    7 mei 2019
    Wat hebben wij genoten van jullie reis. Geweldig dank daar voor. En welkom weer in Tukkersland.
  7. Wouter:
    Welcome home!! 😀