Dag 19: Krabi

4 mei 2022 - Krabi, Thailand

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Marjolein en Yfke. Zij gaan naar Khao Sok. Wij hadden nog tot half 4 op Koh Phi Phi.

We hebben ontbeten en daarna het zwembad een stuk leger gemaakt. We hebben op het strand geluierd en Kim heeft wat reiszaken geregeld. Het was inmiddels tijd geworden om de rest in te pakken, te douchen en om te kleden. Daarna heeft Kim onze boottaxi geregeld en zijn we van ons strand naar de haven gebracht. Gelukkig stond er een havenmedewerker die wel even op onze tassen wilde passen. We hadden nog een uur de tijd voordat we moesten varen, dus we zijn even wat gaan eten en drinken. Onze timing was super en we waren op tijd bij de boot.

We hoefden volgens de ticketverkoop niet te betalen voor Jasmijn en Joris, maar toen we de boot op wilden gaan moest het ineens toch! We moesten bijbetalen, bijna evenveel als wat Kim en ik moesten betalen. Smeerlapperij, maar ja, what to do?! De bootreis ging behoorlijk rap, Krabi was al snel in zicht.

We hebben het resort gebeld waar we eerder mochten zwemmen, omdat het zwembad op ons resort niet in werking was. Zij hadden nog plek voor ons, dus die hebben we vastgezet. We blijven hier één nacht en morgen vliegen we door naar Bangkok.

De transfer naar het resort zat bij de prijs in. We werden in mega TukTuks vervoerd in alle richtingen. Wij waren de laatsten die afgezet moesten worden. Gelukkig moest de rest allemaal aan de hoofdstraat eruit, waardoor we binnen een mum van tijd op weg waren naar ons resort. Jasmijn en ik zijn helemaal achterop de TukTuk gaan zitten, op de treeplank.

We werden direct herkend door de eigenaresse en de baliemedewerkster, ze waren zeer vriendelijk. Een medewerker nam Kims tas mee en liep voorop naar onze bungalow. De schuifpui ging open en de kinderen werden enthousiast! Het is hier ook super groot, twee kingsize bedden, twee badkamers en de tv en lampen worden voor ons aangezet. We hebben onze zwemkleding aangetrokken en de twee zwembaden onveilig gemaakt, want als er twee zijn, dan moeten ze ook alle twee worden gebruikt! We hebben ons avondklaar gemaakt en een eind gaan lopen. We kwamen een typisch Thais restaurant tegen en daar hebben we heerlijk gegeten. Bij een mobiele voedselkraam iets verderop hebben we pancakes gegeten, die zijn zó lekker! Daarna zijn we teruggegaan naar onze bungalow en hebben we gekke foto’s gemaakt in de badjassen van het resort! Wat een lol!

Oki en Dokie gaan zo hun oogjes sluiten en wij gaan nog even in de veranda de laatste dagen plannen.

Tot morgen!

Tiger Cave Temple 1260 steps

Tiger Cave Temple 1260 steps 2

Tiger Cave Temple 1260 steps 3

Tiger Cave Temple 1260 steps 4

1. Johan:
    4 mei 2022
    Word al moe van het zien van al die trappen, petje af voor jullie 4tjes.
  2. Apolonia:
    4 mei 2022
    Wat heerlijk om alles te lezen en wat zijn jullie lekker bijgekleurd zeg 😊

De kuitspieren zijn in ieder geval goed getraind 😝