Dag 3 Chiang Mai

20 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

Hallo allemaal,

Na ons Singha biertje, 620 ml, zijn ook wij gaan slapen. In slaap vallen onder het genot van de vele dierengeluiden! Vanochtend kregen we een appetijtelijk ontbijt en we zijn daarna naar de brug over de rivier Kwai gegaan. Per brommertaxi wel te verstaan. Alsof meneer Wo erbij was😉! Dit keer geen onderdeel van de brug meegenomen! De chauffeur had een “vriendje” ingeschakeld die ons weer terugbracht naar onze Homestay.

inpakken en weer on the road, op naar het busstation. Daar was het weer snel geregeld en we zaten weer binnen luttele minuten in een airco minivan, samen met wat Thai en een Nederlands gezin. Gezellig een beetje reisverhalen uitgewisseld. We werden bij het busstion in Bangkok afgezet en we pakten de eerste de beste taxi naar het vliegveld.

Inchecken, even naar een typisch Thais restaurant (lees: de Mc Donalds). Toen naar de gate, boarden en de lucht in met een ijzeren vogel. We waren zo boven Chiang Mai, een uur later: nog steeds! Het was noodweer en we konden niet landen. Na een ronde of 20 konden we eindelijk de grond weer raken. Bij binnenkomst van de luchthaven was het even wat anders dan verwacht, alle stroom was eraf, er waren alleen wat noodlichten aan. De bagage werd met de hand naar binnengebracht.. We werden netjes opgewacht door een medewerker van ons volgende stekje. Onderweg zagen we de ravage en heul veul water. Gek, want de lucht was inmiddels weer puil blauw. De chauffeur bracht ons met een rap tempo naar een wel heel idyllische plek.

Adembenemend, wat gaaf! De zoon van de eigenaar wachtte ons op, met een wilde/ tamme papegaai of iets dat er op lijkt. Vaste gast hier. Het huis van ons staat op palen en is geheel gemaakt van teakhout, wauw! We hebben de koters te water gelaten in het zwembad en zijn zelf aan de Chang bier gegaan.

We hebben super lekker gegeten, Kim en ik Thai, Joris spaghetti en Jasmijn rijst met ..... frikandel?!

We hebben ze nu weer lekker in bed gelegd en wij gaan maar weer aan het water, eh bier!

Wat morgen gaat brengen zien we dan wel weer.

Voor nu: bedankt voor het lezen en tot snel!

1. Toos:
    20 april 2019
    Het ziet er allemaal geweldig uit!!
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen, en te zien hoe jullie genieten.
    Nog veel plezier!
  2. Renate:
    20 april 2019
    Wat een avontuur zo hoog in de lucht
  3. Rene en Pauli:
    20 april 2019
    Leuke verhalen en mooie foto's
    Dikke knuffel
  4. Haike:
    Hè hoi
    Super gaaf om jullie reis verhalen te lezen en foto's te zien. Heel veel plezier nog en lekker blijven genieten!!
  5. Helen:
    21 april 2019
    Wow
  6. Maria:
    21 april 2019
    Wat een mooie foto’s en wat een verhaal! Veel plezier samen op deze bijzondere vakantie!