Dag 4 Chiang Mai

21 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

Hello Everybody,

Wat hebben wij een potje oud Hollands geslapen zeg! Vanochtend een goed ontbijt genuttigd met heerlijk vers fruit.

We hebben een paar fietsen hier geleend en zijn er op uit getrokken, kaart mee en gaan met die banaan! We zijn bij een tempel wezen kijken en daarna naar de “Chiang Mai Grand Canyon”. Daar hebben genoten van het uitzicht, de verse kokosnoot en de sticky rice mango, wat is dat spul lekker! Toen weer op de tweewielers en aan de terugtocht begonnen. Onderweg hebben we mini banaantjes geplukt, maar ze moeten nog even in de zon en die is er gelukkig volop.

Het was vandaag erg warm, dus hebben we het zwembad hier eens goed gebruikt. We hebben gelunched, springrolls en Italian Brochetta, wat een leven!

In de loop van de middag hebben we een local Songtaew genomen naar Umbrella village, waar ze, jawel, paraplu’s maken van zowel zijden, als van rijstpapier. Het hele proces kun je hier bekijken tot en met het beschilderen. Ook beschilderen ze... alles! Zelfs Jasmijns arm!

We zijn weer in de vierwieler gestapt en doorgereden naar Chiang Mai Sunday Walking Market, een hele mond vol. We waren net op de markt toen het heel hard begon te waaien met hier en daar een sputter regen. Het ging van kwaad tot erger, ze waren nog maar net bezig met opbouwen toen de wind andere plannen had en alles begon af te breken. Wat een gekkenhuis! Enfin, kort erna ging de wind braaf liggen en konden wij genieten van alle lekkernijen en konden we rustig rondsnuffelen tussen al het goed wat op straat lag uitgestald.

Alsof het duiveltje ermee speelde: de wind werd weer wakker en zijn vriend “wateroverlast” kwam nu ook om de hoek kijken! Wat een regen, de temperatuur daalde naar een schamele 25 graden. Afzien dus.. We werden buiten de stadsmuur opgehaald, het was zo weer droog en de blauwe lucht liet zich nog heel even zien voordat meneer donker zijn plaats in nam.

De 2 J’s liggen inmiddels in bed en liggen weer te maffen, wij genieten nog even na onder het genot van een ijskoude Chang bier.

Morgen gaan we iets doen met olifantenpoep...

Tot morgen!

1. Johan Leushuis:
    21 april 2019
    Weer een mooi verhaal. Leuke foto van Jasmijn op de tandem.
    Veel plezier morgen met de poep :-)
  2. Rene en Pauli:
    Leuk verhaal
    Veel plezier morgen😊
  3. Jeroen:
    gaaf hoor.
    Hoe is de poep bevallen?