Dag 5: Khao Sok

20 april 2022 - Khao Sok, Thailand

Ogen open, tassen pakken, ontbijten en instappen in het busje dat ons naar de pier heen brengt. Alles volgens plan!

Bij de pier worden we voor de boot gedropt en kunnen we eigenlijk direct de veerboot op. De tocht duurde om en nabij zo’n anderhalf uur en verliep soepel. De boot meerde aan en er stond weer een bus klaar die ons mee heeft genomen naar een verzamelpunt. Daar wachtten we samen met andere reizigers op de busjes die iedereen naar zijn of haar volgende stop brengt. Ook hier konden we vrijwel direct weer instappen en vervolgen onze weg naar Khao Sok. Wat een prachtige natuur onderweg!

We komen aan in Khao Sok bij een kleine busstop en bellen daar met onze accommodatie, binnen een paar minuten stond er iemand die ons mee heeft genomen naar onze nieuwe stek. Het is mooi dichtbij en we checken meteen in. We kregen de vraag: huisje aan de rivier met een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed of een huisje met jungle uitzicht met twee tweepersoonsbedden, we hebben gekozen voor de laatste. Wat een heerlijk relaxte sfeer hangt hier. Ons huisje is niet groot, maar groot genoeg en ons uitzicht is waanzinnig! De Jungle! We settelen ons en al gauw doen we een drankje en hapje in het restaurant. Uit het niets begon het te rommelen, trok alles dicht en het gedonder begon, letterlijk. De wolken braken en de stortregen veranderde de omgeving totaal! De temperatuur schoot omlaag, heerlijk. We zijn vervolgens teruggegaan naar ons huisje en hebben daar even lekker ouderwets gechilled.

We zijn een stukje gaan lopen en hebben een heel gezellig jungle restaurant gevonden. We waren alleen en in het gehele resort wat er bij zit is maar één huisje in gebruik. Het Thaise nieuw jaar is net geweest evenals de full moon party op  koh phangan, dat houdt in dat het ook hier een stuk rustiger is. De Thai zijn naar huis en de backpackers zijn aan het uitbrakken of naar Koh Tao om daar hun duikbrevet te halen (tenminste naar verluid) Terug naar het eten; ze hebben hier een heerlijke Thaise keuken! We hebben gegeten onder het genot van de jungle geluiden, vooral de aapjes maakten veel geluid. Daarna zijn we teruggegaan naar ons huisje in de bush.

Wij gaan lekker hangen, tot morgen!

1. Johan Leushuis:
    20 april 2022
    Zo te horen zijn jullie op een zeer gunstig moment daar, al die rust. Heb je mooi de ruimte om in alle stilte te genieten van de natuur en de cultuur. En niet vergeten, al dat lekkere eten. Veel plezier met een glas vol bier.