Dag 6 Chiang Mai

23 april 2019 - Nam Phrae, Thailand

sawatdie!

Gisteravond hebben we de planning rondgemaakt voor vandaag. De boekingen en het vervoer. Het vervoer hebben we geregeld met de GRAB app, dat is de Aziatische variant van Uber. We gebruikten de app voor de eerste keer, dus we namen het zekere voor het onzekere en boekten de taxi in tevoren.

Alles in kannen en kruiken, lekker genieten van onze drankjes en weer “vroeg” ons nest in, want de wekker zal weer op tijd zijn ding doen.

We lagen net goed en wel te maffen, iets over 12, toen de telefoon ging..Een Thais nummer, laat maar gaan, nog eens en nog eens.. Toch maar even uit bed, naar buiten en de telefoon oppakken. De chauffeur aan de telefoon, om de prijs te bespreken en de tijd?! Hij vond het allemaal wel gezellig volgens mij en hij deed zijn best om het gesprek te blijven voeren. Ik was er wel klaar mee, aangezien alles al via de app was geregeld! Hij zei nog eens de verkeerde tijd, maar ik corrigeerde hem nog eens op een vriendelijke toon.

Ik was om 6 uur wakker, onder de douche en ben toen toch even naar voren naar de weg gelopen. Daar stond meneer de nachtbraker, netjes op precies de tijd die we NIET hadden afgesproken! Het was een zeer vriendelijke man en hij zei direct dat hij wel zou wachten totdat wij het ontbijt achter de kiezen hadden.

Hij bracht ons naar het kantoor waar wij onze excursie hadden geboekt. Daar werden we opgepikt door een minivan om nog een aantal andere mensen op te pikken. We gingen, jawel, van olifantenpoep, papier maken! En wat een te gekke ervaring was dat! Recycling op zijn best. De kinderen vonden het fantastisch, Jasmijn en Joris hebben allebei iets uitgezocht wat ze zelf mochten versieren met verschillende kleuren olifantenpoeppapier, wauw, iets voor in de VanDale?

Daarna zijn we doorgereden naar een Elephant Sanctuary. Een plek waar ze olifanten opvangen die zijn gebruikt voor zwaar werk of voor toerisme.

Eerst hebben we de grote dames en heren en een heel klein ieniemini olifantje gevoerd. Best spannend, vooral als meneer Joris totaal niet bang is en als een malle tussen de slurven door, zijn ding staat te doen!

Daarna hebben we een rondleiding gehad. We mochten bij een paar logge mama’s met een jonkies. Voeren, aaien en foto’s maken natuurlijk.

Vervolgens zijn we gaan lunchen en konden we even ons eigen ding doen.

Tenslotte zijn we met de olifanten gaan lopen naar een groot veld mee bomen waar ieder zijn eigen olifant onder zijn of haar hoede kreeg, weliswaar wel met de vaste oppasser van de olifant in kwestie. De olifant doe wij toegewezen kregen is al 1 jaar zwanger, dus ze is op de helft! Wat een kolossale lieverd en wat vreten dat beest! Bananen en suikerriet, vandaar die dikke derrière. We zijn met de olifanten meegelopen naar een grote vijver en we hebben ze daar eens goed gewassen! Die van ons begon ineens te spartelen en rondjes te draaien om haar as. Dat vonden ze toch iets te gevaarlijk en we moesten haar maar even laten,  daar wil je niet onder komen zeg maar! We kregen nog even een laatste douche van mevrouw om het perfecte kiekje te laten schieten.

We zijn teruggereden naar het boekingkantoor en ik heb daar de GRAB app weer ingezet. Binnen 2 minuten stond er weer een chauffeur klaar, goed geregeld.

De kinderen gingen nog lekker even zwemmen, tot de lucht ineens weer donker werd en het weer als een malle ging stormen. Alles vloog door de lucht! Dan maar even opfrissen en klaarmaken voor het eten, het was ook zo weer opgehelderd, maar je zag goed wat het weer had gedaan. De eigenaresse kwam een praatje maken en vertelde dat dit lang geleden was dat het weer zo is geweest.

Inmiddels ligt het grut alweer rustig te slapen en zitten wij weer bij onze privébar, aangezien wij nog steeds de enigen zijn in dit resort in de bush!

1. Toos:
    23 april 2019
    Wat een leuk verhaal weer en wat een bijzondere ervaring voor jullie viertjes. Sta echt versteld van die 2j's!!😊
  2. Johan Leushuis:
    23 april 2019
    Joris is ook nergens bang voor
  3. Rene en Pauli:
    Prachtig
    Mooie pakjes
    Nu nog spleetoogjes en zwart haar en ze zien er uit als thaise kindjes
    😅😆
  4. Tom en Nanda:
    23 april 2019
    Wij hebben de URL van Pauli gehad en op de iPad van oma gezet. We hopen dat het haar lukt om de verhalen te lezen. Natuurlijk zijn we dan nieuwsgierig genoeg om ook even te gaan kijken. Wat een leuke verhalen en foto’s. Geniet van jullie reis!
  5. Werner en Sharon:
    24 april 2019
    Prachtig om te lezen en wat een geweldige ervaring moet dat zijn geweest voor jullie!

Veel plezier!!
  6. Marloes:
    Geweldig!!
  7. Janine Poortier:
    24 april 2019
    Haha! Wat een ervaring; creatief met olifantenpoep! Gaaf hoor jongens, jullie avonturen! Lijkt me fantastisch om te zien hoe de kleintjes overal op reageren. Enjoy!