Dag 6: Khao Sok

21 april 2022 - Khao Sok National Park, Thailand

Wat hebben wij heerlijk geslapen! Dat zeiden wij tegen elkaar vanmorgen. Gisteravond gingen wij naar bed na het zien van vuurvliegjes, zo leuk!

Vandaag hebben we een chilldag, beetje bij het zwembad hangen, bij het huisje, beetje eten hier en wat drinken daar. Ik ben op pad geweest om een boottocht over het sprookjesachtig mooie meer van Cheow Lan te regelen. Na wat prijsindicaties had ik voldoende om naar de baas terug te gaan. Kim was het met mij eens dat we voor een privé tour moeten gaan. Je betaald dan wel iets meer, maar dan heb je ook veel meer! ‘S middags zijn we teruggegaan naar het restaurant van gisteren, zij bieden de tour ook aan en zij waren zeer scherp qua prijs. We hebben dat wat gegeten en gedronken en alles besproken. Iedereen hier en op internet raden deze trip aan, National Park Khao Sok is het grootste en indrukwekkendste oerwoud van Zuid-Thailand en tevens het oudste tropische regenwoud ter wereld. Alleen de trip naar het meer schijnt al fenomenaal te zijn.

We hebben ook een nachtsafari besproken waar we zojuist van zijn teruggekomen zijn.

Na het bespreken zijn we teruggegaan naar ons huisje en hebben Kim en Jasmijn lekker even de oogjes gesloten. Joris en ik hebben een beetje gehangen en toen Jasmijn wakker werd zijn we aapjes gaan spotten bij de rivier. We hadden vrijwel direct geluk, weliswaar een eindje van ons af, maar goed genoeg. We zijn nog wel aangevallen door een peloton mini rode mieren, jeuk! Joris is vervolgens teruggelopen naar ons huisje en Jasmijn en ik zijn omgelopen om dichterbij de aapjes te komen. Echter toen we op de juiste plek aankwamen waren de aapjes natuurlijk alweer weg. Bij aankomst bij ons huisje stonden Kim en Joris al klaar voor de nachtsafari!

We hadden een plaatselijke gids, een super leuke gast! Hoofdlampjes op en het Nationaal Park in. Voor de Corona kwamen er gemiddeld 350 mensen per dag deze tour doen. Vandaag waren het er welgeteld 7! Geluk voor ons! Wat een tocht, dwars door de jungle! (Sorry voor mijn uitroeptekens, maar het was!!!)

Wat een spinnen, onze gids zei direct in het begin dat we moesten letten op diamantjes, kleine schitterende dingetjes: lampje erop..spinnetjes! Overal, echt overal! Kleine, grote, hele grote, joekels, knoeperts van kneiters, zoals Richard dat zou zeggen. Spinnen met mega lange poten, harige spinnen, spinnen met 1 oog, spinnen met 2 ogen, kortom veel spinnen! Hagedissen, leguanen, kikkers, slapende vogels, vuurvliegjes, nachtvlinders, bloedzuigers (ja ook op mij natuurlijk) wandelende takken, wandelende bladeren, duizendpoten, nog wat gerei waarvan ik de naam niet meer weet en uiteindelijk ook een slapende aap. De tarantula hebben we helaas niet kunnen spotten. Pikkedonker, gelukkig hadden we de lampjes!

Na deze ongelofelijke tocht hebben we onszelf getrakteerd op een lekkere crêpe en voor Kim een Thaise kipnoodles.

De kinderen zijn vrijwel direct gaan slapen, want morgenvroeg gaan we dieper de Jungle in, op naar het meer, op naar het magische Cheow Lan.

Kim en ik kunnen nog niet gaan slapen, aangezien er een paar koude biertjes om ons liggen te zeuren. Wat moet, moet.

Tot morgen!

(Helaas zijn de video’s die wij schieten te groot voor deze reislogger. Ik moet ze nu via YouTube delen, waardoor de kwaliteit echt te wensen overlaat helaas!)

1. Helen:
    Spinnen 😱
  2. Renate:
    21 april 2022
    HAha knoeperts van een kneiters!
  3. Werner en Sharon:
    Wat een spannende nacht safari! Maar die spinnen...brrr 😱
  4. Johan Leushuis:
    21 april 2022
    Spinnen horen erbij op zo'n safari en bloedzuigers op Stefan, tja ze vinden je aardig.
    Weer een mooi verhaal, hopelijk genieten jullie evenzoveel tijdens de dagsafari.
  5. Hiskia Kers:
    21 april 2022
    Wat een avontuur! Leuk om te lezen! Geniet ervan samen! Groetjes!
  6. Hannie:
    22 april 2022
    Och Kim...spinnen...jij bent straks niet meer bang..mag jij de spinnen onder de koepel weghalen...
  7. Groep 2A:
    22 april 2022
    Lieve Joris en je familie,
    Wat een mooie reis maken jullie zeg! Maar wij hebben een vraag voor jou Joris! Junelly was jarig en we hebben heel hard hoera geroepen voor jou Joris. Hebben jullie dat wel gehoord? We konden jou niet bellen want wij hebben op de wereldbol gezien dat jij nu ligt te slapen! We hebben wel jullie foto's gezien in de klas en wij willen nu ook allemaal naar Thailand! Alleen de spinnen vonden we een beetje eng. We missen jou wel hoor, maar gelukkig ben je na de vakantie weer terug! Wij gaan vanmiddag nog een stoepkrijtwedstrijd doen op het schoolplein, we zijn allemaal oranje verkleed en we hebben allemaal spelletjes gedaan vanmorgen. Dat was heel leuk! Fijne vakantie nog voor jullie en tot na de vakantie! Heel veel groetjes van groep 2A en de juffen!