Dag 9 Krabi

26 april 2019 - Ao Nang, Thailand

Bonjour mes amis et mes amies,

We hebben me een bult uiltjes geknapt vannacht, niet normaal! Lekker een beetje geluierd in bed en toen was het toch echt tijd om te gaan ontbijten. Dat is hier prima geregeld. Ze hebben ons met de Songtaew naar het strand gebracht, want we hebben een trip geboekt voor vandaag. Eerst nog even snel wat water inslaan en een full face mask om te snorkelen. We kwamen bij de pier maar daar waren geen boten.. Bleek het opstappunt vandaag bij de andere pier te zijn! Aangezien wij de boekingskantoren hebben omzeild en rechtstreeks een vaarmeneer hadden gefixt, konden we niet zomaar een gratis taxi pakken. Nou ja dan zelf maar een brommertaxi aanhouden. Deze bracht ons naar de juiste pier. We waren te laat en de bootmeneer zagen we nergens meer. Dan maar een andere, tadaa, bootmeneer twee. Hij bracht ons met zijn longtailboat een heel eind de zee in, naar de eilanden van Hong. Koh Hong island is prachtig, mooi om te duiken, koraal, fantastische vissen en een mooi wit strand. Er was alleen één nadeel: we waren niet alleen helaas! Anders was het echt perfect geweest. Op het rustige stuk kon er hier en daar een kwal verschijnen en Jasmijn had de pech dat ze geraakt werd door waarschijnlijk een losdrijvende kwallensliert.. Er was een EHBO post en die had azijn en gelukkig was de ergste pijn snel weg.

We zijn ook aan de andere zijde van het eiland geweest. Daar gingen we via een nauwe opening een baai in. Wat een geweldig plaatje! Helemaal omringd door hoge krijtrotsen waarop planten en bomen groeien. Aan de onderzijde waren deze rotsen versierd door mangroven. We zijn toen weer teruggebracht naar de pier waar we een brommertaxi terug hebben gepakt naar ons stulpje.

We hebben gretig gebruik gemaakt van die warme poel voor de deur. Ik ben op pad gegaan voor sticky Rice mango. Een ... eind lopen, vragen aan Thaise Jan en alleman en dat werkte. Ik werd naar een lokale markt gestuurd, iets verderop. Daar heb ik rondgestruind, gevonden wat ik moest hebben en een heerlijke citrusshake gescoord. Hier kost dat allemaal drie keer niks en wat zijn deze mensen toch vriendelijk! Zodra je op plekken komt waar veel toeristen zijn, wordt het Thaise volk ook minder aardig, vind ik. Ik liep terug en was nog maar even verderop toen een man mij achterop kwam rijden met zijn brommert. You! Where are you going? You sit! I bring you! Ik achterop de brommert en gezellig met de man teruggereden, hij woont een paar deuren verderop. Dit is waanzinnig vriendelijk en dit is waarom ik van Thailand houd.

Heerlijk gesmikkeld en toen in de Songtaew naar Oa Nan avondmarkt. We kregen een bonus: de jaarlijkse motorbijeenkomst werd hier gevierd. Binnen de korste tijd stond het er vol met dikke Harley’s, de snelste wegracers en motoren en auto’s die zelf zijn gemaakt! Wat gaaf! Als klap op de vuurpijl stond er ook nog eens een reuzenpad en daar zijn we samen in geweest. Nou ja, wij vieren en niet al die motormuizen natuurlijk! We hebben verschrikkelijk veel en lekker gegeten van de vele kraampjes  met de meest uiteenlopende lekkernijen. Behalve de eendenbekken en de insectenafdeling!

Toen nog even naar het strand, waar Jasmijn en Joris nog even konden uitrauzen. Daarna was het de hoogste tijd om terug te gaan naar onze poolvilla. Jasmijn Lotus en Joris Rene liggen weer nokkie en de rest, vul zelf maar in!

Salut!

1. Rene en Pauli:
    26 april 2019
    Indrukwekkend en het eten ziet er goed uit😊
  2. Renate:
    27 april 2019
    Wat weer een prachtige omgeving, vol met avontuur