Het laatste verhaal

7 mei 2019 - Hengelo, Nederland

Laatste verhaal

Onze vlucht van Singapore naar Düsseldorf ging best snel, qua gevoel. We zaten niet naast elkaar, het vliegtuig waar we inzaten heeft een 3x3 stoelen indeling. Kim zat in de rij naast ons. Ik zat in het midden met Joris en Jasmijn naast mij. We kregen weer een maaltijd, we hadden al gegeten op de vlucht naar Singapore. We hebben onze slaap goed kunnen pakken. Tegen één uur Nederlandse tijd werden we wakker en hebben we ons vermaakt met de online entertainment. We kregen wat snacks en voor we het wisten het ontbijt en werd de landing alweer ingezet.

We hebben onze bagage opgehaald en zijn toen doorgelopen naar buiten, Rene kwam ons ophalen en hij was heel vroeg opgestaan om op tijd te zijn. Rene bedankt! Het is hier wel ietwat aan de frisse kant! Ik kon direct achter het stuur kruipen en ons naar huis brengen. Het eerste wat opviel eenmaal thuis is ons huis echt naar hout ruikt, best apart dat we dit direct roken! Het tweede wat opviel was de douche, wat een bakken met (drinkbaar) water hier eruit komt denderen in vergelijking met Thailand.

We hebben bij Rene en Pauli gegeten, zuurkool met worst, dat wilde Joris graag! Alles is al uitgepakt en gewassen. Heerlijk!

Ik ben trots op ons gezin, dat we deze reis hebben gemaakt en op de manier waarop.

Ik ben trots op Jasmijn en ik ben trots op Joris, omdat zij zich zo goed hebben kunnen aanpassen aan alles en iedereen. Ik ben trots op ze, omdat ze zo makkelijk, en vaak met een grote glimlach, hun spulletjes moesten pakken om weer naar een volgende plek te gaan. Trots op de manier waarop zij zo gemakkelijk contact legden met jong en oud.

Ik ben trots op Kim, trots op de manier hoe zij alles heeft voorbereid en hoe zij zich heeft gered in alle situaties. Ik ben trots op haar op de manier waarop zij mama is voor Jasmijn en Joris, als er bijvoorbeeld iets spannends voorbij kwam of als ze haar hoofd koel moest houden als er weer iets geregeld moest worden.

Wat een wereld van verschil, hier en daar. Wat hebben we daar veel gelukkige en trotse mensen gezien en ontmoet die het met veel minder moeten doen. Het zet alles weer in perspectief en daar ben ik dankbaar voor.

Jullie allemaal bedankt voor het lezen van onze avonturen en voor de leuke reacties die we allemaal hebben gekregen!

Wij hebben genoten, maar we zijn ook weer blij om thuis te zijn, na ruim 25000 kilometer afgelegd te hebben!

1. Leonie:
    7 mei 2019
    Fijn dat jullie weer veilig en wel thuis zijn! Zal wel weer wennen zijn om te slapen in je eigen bed. Slaap lekker in het saaie maar vertrouwde hengelooo
  2. Johan Leushuis:
    Welcome home
  3. Toos:
    7 mei 2019
    Wat een ontroerend verhaal Stefan!
    Ik heb bewondering voor jullie allemaal, wat een prachtig gezin!
    Ben blij dat jullie weer veilig in de buurt zijn.
  4. Frits mieke:
    7 mei 2019
    Prachtig verhaal fijn dat jullie weer gezond thuis gekomen zijn.
  5. Renate:
    8 mei 2019
    Het was supermooi om jullie zo te kunnen volgen in dit avontuur. Jullie kunnen met recht trots zijn op elkaar .