Dag 13: Koh Mak

9 mei 2024 - Ko Mak, Thailand

Vanmorgen waren we wat eerder wakker en we zaten dus ook wat eerder aan het ontbijt. Het water stond vandaag heel laag, we konden een heel eind lopen en zo konden we het koraal van heel dichtbij bekijken. Na best lang gechilled te hebben op ons privé strand, waar we helemaal alleen waren, omdat er gewoon niemand  komt, ben ik met Joris een heel eind gaan kanoën. We hebben onze armspieren goed aan het werk gezet! Ik ben Joris gaan masseren op een massage tafel hier aan het strand. Hij genoot met volle overgave en had z’n hoofd in zo’n gat liggen. kim maakte een foto van onderaf en hij had z’n ogen dicht. Kim ging zijn benen masseren en hoppa, hij had een four hand massage te pakken. Hij zei later dat ie even had geslapen😂

‘‘s middags hebben we de scooters gepakt en de rest van het eiland gaan bekijken. We hebben letterlijk elke uithoek gezien en we zijn op de meest aparte plekken geweest. We gingen even tanken op de plek waar gisteren de elektriciteitspalen en boom naar beneden waren gekomen. Het is een beetje opgeknapt, maar de kabels en een paar palen liggen nog om. We kwamen aanrijden vlak voor de pomp toen er een boom omviel en weer in de draden terecht kwam. Er was iemand met een kettingzaag bezig om de boom te verwijderen en die keek niet zo nauw hoe dat ging. Het was bijna weer misgegaan! Na het tanken begon het een beetje te onweren en Kim wees een plekje aan om wat te gaan eten. We zaten net toen de hemel openbrak! We kwamen aan de praat met een Engelse mevrouw die sinds Covid hier is blijven wonen. Eerder kwam ze 4 maanden per jaar hier, maar nu was ze er dus al een tijdje. De stroom viel weer uit en een tijdje later was er weer power op de lijn. We hebben er desondanks heerlijk gegeten en toen weer gaan rijden.

We zijn op een plek geweest, waarvan we eigenlijk niet hadden verwacht die tegen te komen. In een van de 4 punten van dit eiland zit nog een heel gedeelte backpackers verblijven, met barretjes en winkeltjes die erbij horen. Heel leuk om te zien. Toen we nog verder reden kwamen we alleen nog afgelegen resorts tegen en een bult jungle.

We waren even gestopt voor het een of ander. Kim wou haar scooter weer starten, maar deze deed niks meer. We hadden van alles geprobeerd, maar niks werkte. De kickstarter zat muurvast, dus dat was ook geen optie. Ik heb nog even geprobeerd om mij door Kim te laten voorttrekken, maar de bult op was toch te veel. Kim zou vooruit rijden en de kinderen wegbrengen. Ik liep, stepte met de scooter alvast de goede kant op. Helemaal bezweet kwam ik ze verderop weer tegen. Een mevrouw had naar ons resort gebeld en ze zouden ons komen redden. We stonden in de bush en we werden opgegeten door de muggen die hier de baas zijn. Toen kwamen twee mannen van ons resort met een onbekende man en vrouw. Waarschijnlijk waren dit de eigenaren van de scooter. Zij deden exact hetzelfde als mij en toen kwamen ze erachter dat de kickstarter vast zat. We hadden een andere scooter gekregen en wilden net vertrekken, toen ze waarschijnlijk de kickstarter zo hard hadden aangepakt dat deze toegaf en de scooter weer aanging. Maar goed we hadden een andere, dus wij zijn gewoon gaan rijden.

Verderop zijn we gestopt bij een restaurant/bar aan de zee. Daar hebben we een prachtige zonsondergang bekeken en een lekker cocktail gedronken. Het was tijd voor het avondeten en daarvoor zijn we een eind verder gereden naar een ander restaurantje. Ook daar weten ze wat lekker eten is en hebben wij ons tegoed gedaan aan de Thaise keuken.

Op de terugweg hebben we weer boodschappen gedaan bij de buurtsuper. De man van het winkeltje grijnst al als we binnenkomen, hij vindt het wel leuk als we komen, volgens ons🙄

We hebben weer een nachtje bijgeboekt! Wat een eiland, wat een eiland!

1. Johan:
    9 mei 2024
    Joris was ook echt "blackout" op die tafel, had hij vast even nodig. Is ook echt spannend al die gebeurtenissen en indrukken.
    Jullie worden nog vaste gasten daar, veel plezier nog.

Jouw reactie