Dag 15 Koh Phi Phi

2 mei 2019 - Koh Phi Phi, Thailand

Haike, anders komen we er niet!

Na ons wakkerwordenritueel zijn we gaan ontbijten. We moesten stevig ontbijten, want Kim had het ‘briljante’ plan om naar het uitkijkpunt boven op de berg te hiken.

Dat het plan ‘briljant’ was, werd snel duidelijk. Het was een ware strijd, de steile klim en de best fikkende zon! Onderweg kwamen we al hele mooie uitkijkpunten tegen, maar wij waren op weg naar HET uitkijkpunt waar je de twee grootste baaien van het eiland kan zien.

We kwamen langs een mega complex wat in de maak is, en met mega bedoel ik ook mega! Een gigantische octopus wordt op dit moment gemetseld met hele lange armen en onwijs veel glijbanen. Voor het mega resort hebben ze een gat gegraven met een doorsnee van een paar honderd meter en met een diepte van ruim 50 meter, schat ik. Het hele gat was bekleed met een dikke rubbermat. Het zal een mega zwembad worden of een mensgemaakte minizee of iets dergelijks. Vanuit die bak met water kijk je rechtstreeks uit op de zee, übervet! We liepen door dorpjes, zagen de gekste beestjes en insecten en liepen over de bergkam waar een gigantisch stuk bos word gekapt en platgebrand. Waarschijnlijk wordt hier ook een nieuw complex gebouwd.

Wat hebben we een vocht verloren en wat hebben we veel water gedronken. Onderweg werden we een aantal keren gevraagd of we een lift wilden hebben, maar nee, wij maken deze hike af! Wat een klim! Uiteindelijk kwamen we dan aan op het punt waar we wilden komen. Het was het de hike waard, wat een uitzicht! We hebben daar wat gedronken. Echte ijsthee, ijskoffie en ijschocolademelk, mmmm. We waren daar echt aan toe, mijn t-shirt kon ik letterlijk uitwringen!

We zijn via de andere kant de berg afgelopen en we kwamen aan in Phi Phi stad. Daar hebben we een beetje rondgezwalkt en heeft Jasmijn haar haar laten invlechten. Roze met paars. Ze wilde het supergraag, maar morgen moet het er echt wel weer uit, want het is wel erg ... apart, zal ik maar typen! We zijn op een longtailboat gesprongen en teruggebracht naar ons strand, pal voor de deur!

Spullen weggelegd, zwemkleding aan en een duik genomen in de plons voor de deur. Snorkelmasker weer op en zwaar genieten van het onderwaterleven en het koraal.

Na de waterpret zijn we gaan opfrissen en hebben we een beetje op de kamer gechilled. Toen werd het tijd om een hapje te gaan eten. Onze dame en heer liggen in bed en wij gaan checken of de Sangsom rum, die we net hebben aangeschaft, hetzelfde smaakt als gisteravond!

Dit is onze laatste nacht hier op dit strand, morgen gaan we ons verplaatsen naar een ander deel van Phi Phi.

Dag hoor!

1. Rene en Pauli:
    2 mei 2019
    Wederom een leuk verhaal en pachtige foto's
    😆😎😙👍
  2. Frits mieke:
    2 mei 2019
    Wat mooi je vlechten Jasmijn. Te gekke trip.
  3. Johan Leushuis:
    2 mei 2019
    Jasmijn, je moet de vlechten houden hoor, staat super gaaf.