Dag 17 Koh Phi Phi

4 mei 2019 - Phi Phi-eilanden, Thailand

Laatste dag strand

Wat een avondje! Gezellig op het strand gehangen en een vuurshow aanschouwd. We kwamen in onze bungalow en daar was het best behoorlijk benauwd, oftewel niet zo heul fijn. Gelukkig staan er een tweetal ventilatoren die voor wat luchtverplaatsing zorgen.

Wat een nacht, wat woelen, maar Joris en Jasmijn hebben gelukkig lekker geslapen. We werden wakker door die twee, ze kropen bij ons in en hadden een boodschap: we zijn zo blij om wat jullie voor ons doen! Wie bedenkt dit?! Superlief!

We hebben een stevig ontbijt gehad en toen hebben we een geschoten. De gewone camera en de 360 graden camera (Dimitri bedankt!) geparkeerd op het strand, de setting was perfect. Jasmijn en Kim hebben Thaise slijm gemaakt! Er waren maar een paar mensen op het hele strand en die zaten best raar te kijken, dat zou ik ook doen. De slijm is gelukt, in Nederland de boel maar eens monteren en op Toutube knallen! De apen kwamen nog even op bezoek, veel mama apen met kleintjes. De mannetjes waren een beetje opstandig en wilden telkens bij ons naar binnen. Ze verdwenen even snel als ze waren verschenen.

De zee nodigde ons weer uit voor een zwempartijtje en ik ben wezen snorkelen. Ik werd letterlijk omsingeld door een schol vissen, 20 tot 30 cm lang met een hele lange spitse snuit, een soort zwaardvisjes. Het waren er honderden en ik wist even niet wat ik moest doen. Ik ben gaan tellen, maar daar was geen beginnen aan. Ze bleven namelijk maar om mij heen draaien en ik bedacht me echt wat er zou kunnen gebeuren. Ze waren zo dichtbij en het enige wat ik nog zag waren die vissen. Ik ben rond gaan draaien, met de cirkelende beweging die zij maakten. Dit alles duurde een minuut of 3 , en toen zwommen ze heel langzaam bij mij vandaan, het duurde even voordat ze aan mij voorbij waren. Ik moest echt op adem komen, aangezien ik de hele tijd aan het watertrappen was geweest, ietwat paranoia! Ik ben direct terug geflipperd om het Kim te vertellen en om even het masker af te zetten en fatsoenlijk adem te halen.

Daarna ben ik weer gaan snorkelen en ik kom net bij het koraal en wat denk je? Daar heb je weer zo’n meute! Dit keer trokken ze voorbij en er waren er maar een paar zo nieuwsgierig dat ze een 360 graden view van mij wilden hebben. Het is niet mijn dag qua snorkelen, nu kom ik terecht in een kudde kleine vissen, heel mooi geel met blauw. Deze waren niet allemaal even vriendelijk en begonnen aan mij te knabbelen. Zoals Hans Teeuwen zegt: ‘Doe eens normaal man!’. Ik ben maar teruggegaan en mijn masker aan de kant gelegd.

Het was vandaag weer een luie dag, beetje hangen, zwemmen, eten en drinken.

We hebben het avondeten achter de kiezen en de helft van ons slaapt al. De andere helft ligt met een ijskoud biertje voor op de veranda.

Morgen verlaten we het strand en gaan we met de boot terug naar Krabi. Daarna vliegen we terug naar Bangkok.

Het internet is hier ellendig traag en ik denk zelfs dat rooksignalen of de tamtams sneller zijn. Vandaar dat het uploaden van foto’s eigenlijk niet mogelijk is. Morgen hebben we betere WiFi en zullen we de rest van de foto’s uploaden!

That’s all folks!

1. Johan Leushuis:
    4 mei 2019
    Die vissen zullen wel gedacht hebben, wat is dat voor een vreemde snoesvis.
    Goeie reis terug naar Bangkok, ben benieuwd naar de foto's.
  2. Rene en Pauli:
    4 mei 2019
    Goeie reis skatties😙
  3. Frits mieke:
    5 mei 2019
    Wat een ervaring al die vissen. Geweldig