Dag 16 Koh Phi Phi

3 mei 2019 - Phi Phi-eilanden, Thailand

Aloha,

Vanochtend na het ontbijt, inpakken en uitchecken zijn we op de boot gegaan en in de haven afgezet. Daar werden onze tassen aangepakt en  alvast neergezet voor de pick-up later op de ochtend.

Wij zijn boodschappen gaan doen, want we hebben een lijstje met spullen die we moeten kopen om Thais slijm te maken. Hier hebben ze speciale ingrediënten voor geurende en kleurende slijm. Voor de slijmkenners iets speciaals. Jasmijn wil graag een filmpje maken op het strand in Thailand waarin ze laat zien hoe je deze slijm moet maken, hoe leuk! We hebben heel wat winkels en zelfs een apotheek in en uit gelopen om alles te vinden, soms werden we geholpen door de locals die met ons mee liepen. We hebben alles in the pocket!

Daarna zijn we op de volgende boot gehopt en zijn we naar de andere kant van het eiland gebracht. Het is ons gelukt om een bungalow te regelen op een privestrand waar maar één resort is gevestigd. We staan pal op het strand en het is hier machtig mooi. Dit is een stuk wat helemaal ongerept is, voor ons de zee en achter ons de bergen en de jungle. De bungalow is back to basic, maar heeft wel ronddraaiende luchtverplaatsers, klamboes en een koude douche. Meer hebben we niet nodig. De mensen hier zijn helemaal weg van onze kinderen!

Ik dacht dat ik mooi had gesnorkeld...maar dit slaat alles! Hier ligt alleen maar koraal voor de deur, alle kleuren van de regenboog, net als de grote verscheidenheid aan vissen. De zeearenden vliegen rakelings over ons heen en toen we rustig aan het genieten waren op het strand, werden we overvallen door een grote groep apen! Deze klommen in de bomen en gooiden de vruchten naar beneden, die ze later rustig gingen eten en verzamelen.

De rust keerde weder en we hebben lekker op het strand gelegen en we hebben nog een keer gesnorkeld. Intussen was aap en zijn consorten weer terug en ze maakten de boel onveilig. In, om en op onze bungalow waren apen te vinden. Ik lag op onze veranda toen één bij ons naar binnen wilde glippen. Heel voorzichtig keek hij of niemand hem zag, maar mijn kant sloeg hij over! Hij was bijna binnen toen ik een tssss geluid maakte. Hij voelde zich betrapt en hij maakte dat hij wegkwam.

We hebben een voortreffelijke hap gegeten en de werknemers van het restaurant zijn constant bij Joris en Jasmijn te vinden. Een meisje van 11 heeft samen met haar moeder Jasmijn haar ingevlochten, en dat vond Jasmijn natuurlijk helemaal best.

We hebben nog even samen op de veranda gelegen en toen zijn de jongste twee naar bed gegaan.

Kim en ik hangen op het strand, met in de verte Koh Lanta met onwijs mooie onweersflitsen erboven. Vanavond hebben ze een vuurshow hier op het strand, dus vermaak wordt voor ons geregeld!

Cheers.

1. Rene en Pauli:
    Leuk hoor!!!!!
    Foto's?????
  2. Johan Leushuis:
    3 mei 2019
    Dat word een slijmerige boel straks! :-)
  3. Frits mieke:
    3 mei 2019
    Ja we missen de foto's. Wat een bijzondere ervaringen maken jullie mee geweldig.
  4. Rene en Pauli:
    4 mei 2019