Dag 4: Chiang Mai

30 april 2024 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Freddie Mercury — 'It's a beautiful day, the sun is shining, I feel good, and no one's gonna stop me now.'

En die quote gold voor ons allemaal vandaag! We werden wakker, pakten onze tassen, stapten op onze motorbikes en reden rechtstreeks naar het hotel van Marjolein en George. Daar hebben we een ontbijt gehad, waar we u tegen zeiden!

De gezelligheid zat er weer dik in, maar het liep tegen twaalven en dat hield in dat de scooters terug moesten. Afscheid nemen bestaat niet, vraag maar aan Marco, dus we hebben elkaar veel plezier gewenst en even gezwaaid. Alle koffers en tassen konden we tijdelijk stallen bij ons hotel, dus we hadden onze handen vrij. Even een stukje lopen, taxi geroggeld en naar Umbrella Village gegaan. We hebben daar de kunst afgekeken hoe je parasols maakt. De kinderen hebben een mooi kunstwerk op hun armen gekregen.

Tijd om weer te verkassen, we hebben een parel gevonden via Airbnb en via Whatsapp geboekt. Een geheel bouwwerk, 2 huisjes met een loopbrug geschakeld, met zwembad, met bar en keuken helemaal voor onszelf! We waren echt benieuwd en daarom pakten we snel weer een taxi. De chauffeur had een te dikke splinternieuwe MG onder zijn kont en reed naar ons hotel, laadde samen met ons, onze bagage in en bracht ons toen naar ons paradijsje, voor even, één nachtje. Hij zette ons af en we werden al opgewacht door de dame des huizes, een zeer vriendelijk Thaise dame die ons alles liet zien. Het is in het echt nog groter dan verwacht! We regelden, omdat we toch al zo decadent bezig waren, een traditionele Thaise olie massage voor in de avond, op locatie! Het zwembad werd meteen goed gebruikt, een fijne verkoeling in deze warmte.

Onderweg hadden we wat leuke markten gezien en daar zijn we naartoe gelopen. We waren de enige blanken en dat vinden ze me toch mooi! We hebben wat leuke snuisterijen gekocht, even langs de winkel geweest en toen teruggelopen naar een heel leuk klein en gezellig restaurantje. We hebben van alles en nog wat besteld en er overheerlijk gegeten en gedronken voor omgerekend €11,-. Bij het winkeltje tegenover nog wat drankjes gehaald en daarna zijn we teruggegaan naar ons hotel.

De kinderen zijn natuurlijk direct weer gaan zwemmen en voor we het wisten waren Karin en Samantha gearriveerd, waarschijnlijk heb ik hun namen niet helemaal goed tot me genomen. Kim en ik hebben een relaxte massage gehad. Ze hadden alles bij zich, zelf een Thais muziekje wat perfect paste bij het moment. Nadat ze weg waren heb ik nog even gezwommen met Jasmijn en Joris. We hebben zelfs even gedanst voor Kim! We hebben nog een spelletje gedaan en toen zijn de kleine globetrotters hun huisje ingegaan voor een goede nacht slaap. Kim en ik genieten nog even na van een toch wel bijzonder dagje ons.

…en dit allemaal op de verjaardag van onze lieve vriend Rutger!🥳

1. Ceciel Toorneman:
    30 april 2024
    hier in Ibiza ook de verjaardag van Rutger gevierd.Fijn dat jullie zo genieten!Wij hier ook! Weer genoten van je prachtig reisverslag!
  2. Marloes:
    Heerlijk!!!
  3. Janine:
    1 mei 2024
    Wat gaaf allemaal lieverds!!
  4. Janine:
    Prachtige foto’s!!
  5. Sandra:
    Wat een plaatje! En zo leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet ervan samen 😘
  6. Wouter:
    1 mei 2024
    Nu weet ik het zeker, de volgende keer ga ik gewoon met jullie mee 😜😄 superchill wederom, heerlijke vibes in noord Thailand. Ik kan me heugen dat ik Chiang Mai heel erg chill vond! Laat ze maar blijven komen, die verhalen en foto's!! 🎉😎
  7. Johan:
    1 mei 2024
    Zie er allemaal weer prachtig uit. En Kim en Jasmijn samen op een scooter, cool hoor.

Jouw reactie