Dag 5 Chiang Mai

22 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

Hey hallo,

Ik doe niet meer aan spoilers! Zet ik 1 keer iets in de blog wat we de volgende dag gaan doen, gebeurt het niet!

3/4 van ons gezinnetje werd goed uitgeslapen wakker, maar 1/4 had dat geluk niet! Joris was een beetje slaperig en wilde liever blijven slapen. Maar we zouden al op tijd worden opgehaald dus we moesten wel naar het ontbijt. Joris nam eerst een glas melk en ging toen liggen, hij kwam weer iets overeind en spuugde alles onder! Arm ventje! De taxi was er ook al en we hebben geregeld dag we een dagje “thuis” zouden blijven en op een andere dag onze plannen uit te voeren. De chauffeur nam afscheid en Joris knapte al snel weer op. Hij heeft goed wat boterhammen naar binnen gewerkt, en daarmee startte hij zichzelf weer opnieuw op gelukkig.

We hebben heerlijk geluierd, geluncht en we mochten daarna gebruik maken van het terrein naast ons resort, namelijk hun villa met zwembad. Change of scenery zeggen we dan. Jasmijn en Joris hebben de hele dag gespeeld en gezwommen met de dochter van een van de medewerkers hier.

Joris moest op een gegeven moment, vraag me niet van wie we dat moment kregen, naar de toilet. Ik deed uiterst galant de deur voor hem open. Ik moest even lachen, want ik dacht dat iemand van de staf een nepslang voor de deur had neergelegd! Ik wilde hem net aantikken toen ik een tongetje in en uit zag gaan! Toch geen grap! Deurtje dicht en heel even de schoonmaakmevrouwen contacteren. Die reageerden niet zoals ik had verwacht! Ik dacht: er zijn wel 180 soorten slangen in Noord Thailand en dit zal vast een doodnormale dikke, vette huisslang zijn. Niet dus, ze werden helemaal leip! Ze belden met een man die hier ook werkt en hij was ook best behoorlijk onder de indruk! Hij begon de slang te bewerken met een stok maar daar had hij niet genoeg aan, dus hij gebruikte ook maar een stalen koker. Een van de dames moest hem assisteren, maar dat ging hem niet worden. Ik, zei de gek, heb toen maar de slang bij zijn uiteinde gepakt, vastgehouden terwijl de man een handdoek over zijn kop deed. Grote zak erbij om de slang in te doen, maar dat beest was best een sterk beest en hij deed alles in zijn macht om weer vrij te zijn! De Thai heeft hem heel snel in de handdoek verstrengeld en is een stukje met hem gaan rennen, hij heeft de slang over het hek gesodemieterd en weg was de slang!

We hebben nog even gezwommen en zijn toen naar ons huuske op poal’n gegaan. Daarna hebben we appetijtelijk gegeten en onze kindertjes naar bed gedaan.

Wij gaan nog heel even door!

Morgen is het weer vroeg dag, en wie weet wat morgen brengt?!

Groeten aan die kant, dan doen wij ze wel aan deze kant!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Johan Leushuis:
    22 april 2019
    Stefan de slangenbezweerder, kan weef afgestreept worden.
  2. Rene en Pauli:
    22 april 2019
    Brrrrrrrrrrrrr
    Nog geen grote spin tegen gekomen?😲
    Gelukkig is Joris weer opgeknapt😄
  3. Helen:
    23 april 2019
    Ooh wat eng
    Stoer van je
    Fijn dat t kearkle weer beter id