Dag 8 Krabi

25 april 2019 - Ao Nang, Thailand

Hallo leute,

Het was vroeg vanmorgen, 4.25 uur om precies te zijn! Alles al gepakt, dus we konden snel de taxi in. We hadden gisteravond een ontbijtpakket gekregen, zodat we wel konden ontbijten, goed geregeld.

Het was heel rustig op de weg en daardoor waren we ruimschoots op tijd op de domnestic AirPort van Chiang Mai. We hebben daar ontbeten en toen alle formaliteiten ondergaan die bij het vliegreizen horen. We hadden premiumseats gekregen en daarmee heb je hier voorrang en heb je recht op de viplounge.. Laten we daar nu eens achterkomend op het moment dat we in de rij gaan staan, die nog maar een paar mensjes lang was. Nou ja, we hebben toch nergens hoeven wachten en verder kun je er toch geen drol mee!

Binnen twee uurtjes waren we van noord naar zuid gevlogen en was het uitzicht compleet anders. Krabi, hier zijn we! Uitstappen was zo gedaan, aangezien we VIP zijn en voorin zitten, jeej! En dan moeten we alsnog tussen het gewone volk wachten op onze backpacks. Schande, pure schande! KNIPOOG! Zowel binnen als buiten stonden 4000 (dit is zwaar overdreven) wel geclassificeerde stuurdraaiers hun best te doen om het volk in hun taxi te krijgen. Tijd om een “dom” rondje te doen. Dat houdt in:

1. Dat je je laat aanspreken door de eerste de beste, zijn prijs af te wachten en dan vriendelijk te bedanken;

2. Dat je dan zijn beste prijs hoort en alsnog bedankt;

3. Dat je je door een tweede laat aanhouden en dat he vriendelijk bedankt voor het aan bod, maar aangeeft dat de ander het goedkoper aanbiedt;

4. Een derde aanbieder zijn verhaal laat doen, dan weet je pas echt zeker welke prijs een juiste prijs is!

Zo gezegd, zo gedikidaan! Wij voelen ons niet opgelicht en zij krijgen een eerlijke prijs en iedereen is blij. We waren zo bij ons verblijf en we moesten onszelf even knijpen! We hadden gisteravond laat nog iets geboekt via Facebook messenger en dat was en heul heul mooi en heul heul goedkoop voor dat Heule mooie verblijf. Het bleek toch echt waar te zijn. Een riante minivilla met voor de deur een pracht van een zwembad! Het is eigenlijk een grote slaapkamer met keuken en badkamer, maar hier zeggen ze villa?!

De kinderen hebben onmeunig spartelen gedaan in het zwembad en we hebben hier wat te happen gehad. Jasmijn en Joris werden vrijwillig meegenomen door het personeel om een fotoshoot te doen! Waar hebben die gasten last van! Joris deed zijn Joris op de foto’s en deed lekker zijn ding. We zijn daarna in een gratis, wat altijd goed is, shuttletaxi naar het Ao Nang beach gebracht. Daar hebben we ons kostelijk vermaakt, we hebben wat rondgelopen door de lange winkelstraat, lekker gespeeld in de zee en wat gedronken in een leuk barretje, totdat het echt tijd was om weer even terug te gaan naar onze minivilla.

Even nog een duik, opfrissen en weer in een Songtaew richting het strand. Wat een prachtige strandtent vonden we daar! Het eten was lekker, al was het wel wat karig, maar de zon die plaatsmaakte voor het donker maakte dat ruimschoots weer goed. Joris zat binnen enkele minuten weer helemaal onder het zand! We zijn over het strand teruggelopen naar de winkelstraat en hebben daar nog even genoten van een muzikant met een didgeridoo en wat andere instrumenten. We hebben een taxi, nou ja gepimpte bus met teveel neon, boxen en versterkers, gepakt en teruggegaan naar onze nieuwe spot.

Ying en Yang liggen op één oor in hun bed en wij...laat maar, het begint saai te worden!

Freundliche grüssen!

1. Rene en Pauli:
    25 april 2019
    Alweer een leuk verhaal
    Knuffel van ons
  2. Johan Leushuis:
    25 april 2019
    Joris steelt gewoon weer de show begrijp ik.
    Veel plezier verder.