Dag 1: Koningsspelen-Keulen-München-Bangkok

27 april 2024 - Hengelo, Nederland

Wat waren we aan het aftellen de afgelopen periode! We gaan weer naar Thailand en daar hadden/hebben we ongelofelijk veel zininin.

We moesten nog werken, Kim tot 12 uur en ik tot 2 uur. De Koningsspelen! Jasmijn en ik zochten de hele dag elkaar op en gebaarden alsof we op ons denkbeeldige horloge aan het tikken waren. Het is bijna zover. De schoolbel luidde en Jasmijn en ik stoven naar buiten alsof we allebei nog op de basisschool zaten, vakantie!!!

Kim had alles al weer geregeld, Joris werd opgehaald door oma en toen hij thuis kwam zijn we direct in onze bolide gestapt en richting Keulen gereden. Wat was het druk onderweg, Een aantal baustelles, file en langzaamrijdend verkeer deed ons hartje sneller kloppen. We waren weliswaar al ingecheckt, maar het blijft spannend! We moesten in Keulen de auto droppen en vanaf daar verder met een shuttle. Dat duurde natuurlijk drie korten en drie langen voor ons gevoel. Maar toen we eenmaal vertrokken waren was het ritje zo weer voorbij en kwamen we aan op Keulen airport. We moesten helemaal aan de andere kant zijn dus dat was even zweten.

Dikke dank aan Rutger voor de vele uitjes naar de sportschool, dit heeft zeker effect!

De vlucht naar München ging als een spreekwoordelijke tiet! Daar hebben we even wat gegeten en aan boord gegaan van een geweldig grote ijzeren vogel. We hadden drie stoelen naast elkaar en ik zat, met een gangpad ertussen, ernaast. Naast mij bleef de stoel vrij, dus comfort genoeg. Het blijft geniaal om ‘‘s nachts te vliegen! Filmpje kijken, even wat eten, vodka en wijn drinken en lekker slapen! De volgende ochtend ontbijten en nog een filmpje kijken en ons weer klaarmaken voor de landing die alweer ingezet was. Heerlijk!

Uit de terminal komen, naar buiten gaan, is en blijft een briljante ervaring. Wat een warme deken kregen wij direct omgeslagen! Ik moest mister Wo wel even weer appen, want dit is een van de bijzondere ervaringen die we samen delen. We hebben een taxi gepakt die ons naar onze guesthouse bracht, een op en top plekje midden in Bangkok. Ik ben samen met de kinderen direct maar even gaan zwemmen, niet omdat het moet maar… Koud pilsje, de kinderen aan de fresh lemon juice en kokosnoot en natuurlijk een mango sticky Rice  erbij!

We hebben ons opgefrist en zijn op pad gegaan. We zitten vlak achter de beroemde Koh San Road. We hebben daar lekker wat rondgestruind en hebben er heerlijk Thais eten genuttigd. De krokodillen, gefrituurde vogelspinnen, schorpioenen en alle andere eetbare insecten waren weer volop aanwezig! Daarna zijn we teruggegaan naar onze guesthouse waar we nu uitwaaien op ons balkonnetje.

Morgen gaan we weer naar het vliegveld en dan vliegen we naar Chiang Mai.

1. Wouter:
    27 april 2024
    Heerlijk!! Ik leef helemaal met jullie mee!!
  2. Johan Leushuis:
    27 april 2024
    In ieder geval een goed begin en mooie foto's (vooral met "Roti" erop, zal Rutger blij mee zijn). Veel plezier met de verdere trip.
  3. Helen:
    27 april 2024
    Ziet er weer heerlijk uit🥰
  4. Marjolein:
    28 april 2024
    Lieverds!! Fijn dat alles met enige spanning en sensatie goed is verlopen!!! Nu lekker genieten van weer een mooie en bijzondere reis!💕
  5. Renate:
    29 april 2024
    Goede reis en weer vooral genieten samen. Mooie momenten maken.

Jouw reactie