Dag 1: Sjonge jonge jonge..

16 april 2022 - Bangkok, Thailand

Donderdag hebben we ons getest, gelukkig waren we alle vier negatief. Wij gingen vol goede moed in de trein naar Schiphol. Daar hebben we wat rondgelopen en al snel konden we het vliegtuig in met eindbestemming Vienna. Eenmaal in Wenen moesten we zo’n anderhalf uur wachten en toen gingen we alweer boarden, op naar Bangkok, Thailand.

In het vliegtuig kregen we direct te eten. Toen kreeg de ikke (Stefan) last van zijn keel. Aangezien ik wel in contact was geweest met iemand die positief getest was, begonnen we ons toch wel zorgen maken. De kinderen hebben heerlijk kunnen slapen en Kim en ik hebben gelukkig ook nog een uiltje of twee kunnen knappen. Toen we wakker werden hebben we lekker film gekeken, ontbeten en al kort daarna werd de landing alweer ingezet.

We werden netjes opgewacht op het vliegveld van Bangkok. Overal maakten ze een kiekje van ons, als bewijs dat we opgepikt waren, als bewijs dat we in het vip busje werden gezet, als bewijs dat we de coronatest doorstonden en als bewijs dat we netjes bij het hotel afgeleverd werden. Direct naar de kamers en afwachten maar.. gelukkig was eten en drinken bestellen een fluitje van een Bath! Kim en ik hebben genoten van het Thaise bier, want tja vocht is hier heul belangrijk!

Joris sliep bij mij op de kamer en je raadt het al: Kim sliep bij Jasmijn op de kamer. Ik werd wakker en met wakker bedoel ik klaarwakker. Ik was echt in de veronderstelling dat het ochtend was en besloot er maar uit te gaan. Ik liep naar de telefoon en kwam tot de ontdekking dat het iets van half 11 ‘s avonds was. Toen ben ik maar even naar buiten gegaan om te kijken of er nog wat uiltjes waren die ik omver kon leggen. Een woelige nacht, ook voor Kim en Jasmijn, omdat we ons wel een beetje zorgen maakten over de test.

De volgende ochtend ben ik rond een uur of half 8 naar de receptie gelopen om de stand van zaken op te nemen. De vriendelijke Thaise mevrouw zei veel, ik dacht veel, zei lachte, ik kreeg een papiertje, toen nog een, totdat ik vier papiertjes in mijn handen kreeg waarop onze uitslagen genoteerd stonden. Allemaal negatief! Karma is ons goedgezind en daar maken wij dankbaar gebruik van. Gelukkig waren Kim en de anderen ook opgelucht, wat een mazzel!

We werden losgelaten, we mochten het hotel uit en we trokken de wijde wereld in, nou ja, Bangkok in ieder geval. In een Tuktuk, op naar Khaosan Road, dé straat voor rugzakkers. Daar hebben wij kennis gemaakt met een andere Tuktukker, die heeft ons naar de pier gebracht. Vanaf de pier zijn we per longtailboat naar de floating market gegaan. Daar hebben we wat rondgestruind en heerlijk gegeten. We werden netjes weer bij de pier afgezet en meneer Tuktuk stond alweer paraat. We zijn op visite geweest bij de TAT Office om daar het een en ander te regelen voor onze reis naar Koh Samui die morgen in de planning staat. We hebben het zo kunnen regelen dat we vanaf Koh Samui door worden gebracht naar Khao Sok national park. Geweldig hoe we werden geholpen. Details volgen.

Big Boeddha stond op het programma. Een schitterende tempel met als eye catcher: een immense, 32 meter hoge en 10 meter brede gouden Boeddha. We hebben een rondje gemaakt en hebben toen de terugweg ingezet naar ons hotel.

Op het dak van ons Teakhouten hotel hebben ze een zwembad gemaakt, speciaal voor de gasten. Het zou erg onvriendelijk van ons zijn geweest, als we niet even een duik hadden genomen. Wat zijn wij toch een stel goeierds!

We hebben net heerlijk gegeten bij een tent vlakbij ons hotel, heerlijk, scherp en niet duur. De twee belhamels gaan naar bed en papa en mama gaan nog even een Thais biertje tot zich nemen.

Tot morgen!

1. Helen:
    Ziet er heerlijk uit.
    Leuk t zo te volgen!
    Geniet lieverds
  2. Johan Leushuis:
    16 april 2022
    Mooi verhaal en schitterende foto's.
  3. Lars:
    16 april 2022
    Gaaf!! Heel veel plezier!
  4. Marjolein:
    16 april 2022
    Wauw zo fijn dat alles goed is gegaan en jullie nu lekker kunnen genieten!!! Door jullie foto's begint het bij mij nog meer te kriebelen!!!
    Geniet van elkaar!! Heel veel plezier
  5. Apolonia:
    16 april 2022
    Fijn dat alles goed gegaan is, proost!
  6. Crista:
    16 april 2022
    Mooi Kim en Stefan. Heerlijk die zon! Doe de groeten aan Sauvignon en Chardonnay😂
  7. Ceciel Toorneman:
    17 april 2022
    Wat leuk geschreven weer.Zo gaan we met jullie mee op reis! Veel plezier!
  8. Patricia:
    17 april 2022
    Ga heerlijk meegenieten., Gave foto’s en natuurlijk weer een leuk verslag. Rust maar goed uit dan zijn jullie straks fit voor de grote verhuizing van jullie liever tante😎
  9. Wilma terAvest:
    17 april 2022
    Wat een mooi begin van jullie reis!
    Geniet met zijn vieren🍀
  10. Mieke Kroon:
    17 april 2022
    Jullie zijn weer aan het genieten van een verre reis.Heel bijzonder dat je dit allemaal aan je kids kunt laten zien.