Dag 14: Krabi

29 april 2022 - Krabi, Thailand

Joris heeft bij mij geslapen vannacht. We werden wakker om kwart voor 7 van een Thais jongetje die volgens mij Remi heette. Alleen op de wereld! Ik wilde hem een knapzak verkopen, wel net zo toepasselijk. Hij vond het een goed plan om eens lekker los te gaan in het zwembad. Op zich niet erg natuurlijk, maar zijn timing was niet al te best!

Pas heul veul later werden Jasmijn en Kim wakker. Die hadden er geen last van gehad gelukkig. We hadden gisteravond al besloten dat we toch liever bij elkaar in een huisje wilden zitten en we gingen direct op zoek. We vonden een geschikte plek, regelden een taxi en gingen op pad. We kwamen aan op een heel mooi plekje. Je waant je hier in de jungle, we keken tegen een gigantische berg aan en er lopen allerlei soorten dieren rond. Het enige nadeel: het zwembad is dicht, de pomp is kapot en ze weten niet wanneer deze gemaakt is. Gelukkig heeft de tante van de eigenares ook een resort, hier vlakbij. Daar kunnen we zwemmen. Alle pendeldiensten zijn gratis en we kunnen er op elk moment gebruik van maken. Ze liet ons het huisje zien, zeg maar gerust huis! We hadden nog niet ontbeten en dat hebben we direct maar gedaan in het restaurant hier. Vervolgens hebben we twee scooters gehuurd, dan zijn we nog flexibeler en laten we eerlijk zijn, het is ook wel leuker!

We zijn naar het andere resort gereden wat hier op een steenworp afstand vandaan ligt.  Het resort is ook geweldig! Twee zwembaden en ook heel veel groen. De prijs: hetzelfde als waar we nu zitten, alleen zonder ontbijt. We hebben geprobeerd om het om te boeken, maar helaas ons geld was al naar de boekhouder en we konden dus niet meer veranderen van slaapplek. In principe niks aan de hand, we moeten alleen even iets verder voor het zwemmen.

Daarna zijn we doorgereden naar het strand en hebben daar een beetje winkeltjes bekeken en heerlijk gechilled in een te leuk restaurantje. Toen we er klaar mee waren zijn we teruggegaan naar ons huisje en hebben daar even relaxed.

We hebben de scooters weer aangeslingerd en zijn naar een avondmarkt gereden. Een super gezellige markt waar je van alles kan eten en drinken. Een walhalla voor lekkere eters! Ze hadden allerlei kraampjes met de leukste handwerkjes, die zie je niet in de toeristische winkeltjes. We hebben een hele gezellige avond gehad en tenslotte was het tijd om weer terug te rijden. Het begon te flitsen en rommelen en de kinderen lagen nog maar net in bed of het begon te regenen en onweren. Heerlijk!

Tot morgen!

Krabi Night Market

Krabi Greenhill view Village Resort

Krabi Clone

Similan Islands

1. Johan Leushuis:
    29 april 2022
    Een klein stukje rijden voor het zwembad .... met een scooter moet dat toch lukken.
    Veel waterpret gewenst.