Dag 4: Koh Samui

19 april 2022 - Sawiat, Thailand

Vanmorgen werden we wakker na een goede nacht slaap. We zijn gaan ontbijten en we kregen ontbijt voor de aankomende twee dagen. We hebben ons best gedaan, maar we wilden geen van allen als Boeddha terugkeren uit Thailand!

We hebben onze route voor vandaag uitgestippeld, de scooter aangeslingerd en daarna zijn we de weg op gegaan.

Eerste stop, Tong Krut pier. We hebben daar wat gedronken en een longtailboat gecharterd om naar Koh Madsum (Pig Island) en Koh Tan te gaan. Het weer is wat onstuimig en we zijn drijf en drijfnat als we op Koh Madsum aankomen. Wauw, echt een aanrader! Wit zand, palmbomen, kraakhelder water en als extra: varkens en biggetjes. Normaal gesproken gaan de varkens het water in en kun je zelfs met ze zwemmen, maar wij hadden pech, want ze hadden gewoon weg geen zin! Te warm, al teveel gezwommen of ze hadden gewoon zin om te slapen. Desalniettemin een bijzondere ervaring om die gasten zo te zien genieten samen.

We hebben een hapje gegeten en even wat gedronken. Vervolgens zijn we teruggegaan naar de boot en zijn we door een ruwe zee naar Koh Tan gevaren en ik heb daar voor de kust gesnorkeld. Het water was wat troebel door het weer, maar de prachtige vissen hebben mij wel even kunnen zien! Aan hun koppies te zien vonden ze het grandioos!

Weer op de boot en terug naar Koh Samui. Daar hebben we gedoucht en omgekleed, de scooter weer aangeslingerd en onze reis vervolgd. Onderweg zijn we naar een waterval gereden en daarvoor moesten we echt door de Bush Bush. Volgende stop:   Samui Elephant Spa. Daar hebben we de olifanten bananen gevoerd. Super leuk om te doen! Er waren zelfs een paar hele jonge olifantjes die het machtig mooi vinden om de mensen een beetje de gek aan te steken, gelijk hebben ze!

We zijn weer op scooter gesprongen en zijn bij de Koh Samui school geweest, een immens complex waar niemand was, aangezien iedereen is. Jammer! We zijn door het plaatsje van Lamai gereden en hebben toen een restaurantje opgezocht waar we weer lekker hebben gegeten. (Kim spaart recepten, dus mocht je geïnteresseerd zijn: http://www.ThaisekeukenprinsesKim.nl) We vonden het daarna wel welletjes en we teruggereden naar onze thuisbasis, Jasmijn en Joris hebben nog even in de plomp gelegen, terwijl ik dit verhaal grotendeels aan het wegtypen was. Waar was Kim? De boel aan het inpakken, want morgenvroeg om half 9 worden we opgehaald om naar de pier te gaan: we gaan weer naar het vaste land! Op naar Nationaal Park Khao Sok!

Onze twee kanjers liggen alweer lekker te maffen, terwijl Kim en ik weer aan het plannen zijn met een heerlijk biertje erbij.

Tot morgen!

1. Johan Leushuis:
    20 april 2022
    Veel water dus gezien. Goeie reis naar het vaste land. Voor iedereen een stevige kus.