Dag 3: Koh Samui

18 april 2022 - Sawiat, Thailand

Vannacht was een nacht om niet meer te vergeten, of misschien wel juist om te vergeten. Onze bungalow was zo warm dat de airco en ventilator de strijd aan het verliezen waren. Een woelige nacht en toen we vanmorgen wakker werden temperatuurde Joris 39,4 graden. Jasmijn sliep door als de schone slaapster wie ze is.

We hebben daarna nog even een oogje dicht kunnen doen gelukkig. Toen we weer wakker werden werd ook Jasmijn wakker. Joris en Kim zijn in ons huuske gebleven en Jasmijn en ik zijn samen wezen ontbijten. Super uitgebreid en voor Jasmijn was het voer voor de aankomende twee weken! Toen we eenmaal uitgegeten waren zijn Jasmijn en ik even wezen zwemmen en was Joris inmiddels wakker geworden en samen met Kim gaan ontbijten.  Daarna zijn Jasmijn en ik een scooter gaan huren. We zijn samen op avontuur gegaan en we hebben een deel van het eiland doorkruisd. Talloze kokosnoten, bananenbomen, een leuke markt met de meest aparte, schijnbaar eetbare dingen.

Toen we weer terugkwamen bij ons stekkie was Joris weer aan het slapen. Kim en Jasmijn zijn gaan zwemmen en ik ben achtergebleven. Al snel zag ik achter mij, achter het raam, een klein ventje een raar dansje doen. Ja hoor, Joris is weer online. We hebben even buiten op de veranda gehangen en ook gaan zwemmen.

Even opfrissen en vervolgens hebben we een tweede scooter opgehaald en zijn we naar een uitkijkpunt gereden, met een kabelbaan zijn we naar de top gebracht en hebben we genoten van een prachtig uitzicht! We hebben onze voeten nog even laten bungelen in een vijver vol voetknabbelende vissen, man man man, wat kietelen die gasten! Op de terugweg zijn we naar het strand gereden en hebben we over het strand gewandeld en bij een klein restaurantje onze buikjes gevuld met Thaise lekkernijen. Het was inmiddels donker geworden en dat maakte de strandwandeling terug super spannend, overal krabjes en lichtjes op het strand. Er was zelfs een super aardige en zeer behulpzame hond die ons de weg terug wees. Snel nog even een ijsje gehaald bij de plaatselijke supermarket en toen linea recta terug naar onze slaapplek. De twee jongsten onder ons zijn lekker op bed gaan liggen en bellen nu even met oma.

Vandaag was een bewolkte dag, met flitsen en donders, met warme regenbuien en met ‘s middags een lekker zonnetje. Een dag waarop we duizendpoten zagen, te mooie vlinders en te grote gekko’s.

Jasmijn en Joris liggen nu lekker te slapen en Kim en ik zijn aan het genieten van ons uitzicht op de veranda. En ja, onder het genot van een lekkere koude Chang bier.

Even een stukje gericht aan de plaatselijke vereniging van guerrilla muggen:

Dikke duim voor de ietwat laffe uithalen richting mij en mijn gezin! Wat super stoer om samen, met zovelen tegelijk, geen moer te geven om muggenspray en ons gewoon te blijven aanvallen! Mijn handen jeuken als ik jullie spot..Als één van jullie een steekje laat vallen dan zal ik toeslaan! Ik ga heus niet van een mug een olifant maken, maar kom op, dit is pure laster!

Tot morgen!

1. Patricia:
    19 april 2022
    Zou vast in de bosjes gaan liggen met een waterpistool. Wat denken ze wel niet