Dag 11: Koh Mak

7 mei 2024 - Ko Mak, Thailand

Na weer een vullend ontbijt vanmorgen zijn we op het strand gaan chillen. Daar hebben we het voor ons doen knap lang volgehouden.

Voor de lunch hebben we ons even opgefrist en zijn we een eind gaan rijden naar een van de vier punten van het eiland. Op Google Maps had Kim een leuk tentje gevonden. We waren er bijna toen we tegen een wegafzetting reden, er kwam net een taxi pick up uitrijden die netjes de wegafzetting aan de kant zette, er door reed en de afzetting weer terug zette. We vroegen hem de weg en hij antwoordde netjes dat deze weg privé is en dat we er omheen moesten. Zo gezegd, zo gedaan. Er stond een oud Thais dametje te wachten en toen wij wegreden haalde ze de afzetting weg, reed erdoor, en zette de afzetting weer terug. Het moest niet gekker worden!

We reden een lange weg dwars door de jungle op een zandweg. Alle wegen zien er hier heel keurig uit voor Thaise begrippen, dus deze weg was anders dan alle anderen. We kwamen aan bij het restaurantje en toen viel onze mond open! Wat een schitterende plek! Helemaal afgezonderd aan een te mooi strand! We vroegen of we er iets konden eten, dat kon niet, want er was een privé etentje gaande. Deze mensen hadden de boel afgehuurd of iets dergelijks. We konden er wel wat drinken. We hebben dus wat gedronken en lekker over het strand gelopen en toen weer op de scooter gesprongen. Daar zagen we het oude dametje weer, zij hoorde dus bij het restaurantje. We reden een stukje verder en daar zagen we de wegafzetting! We hadden dus echt een onwijze omleiding gereden. Er stond weer een gast bij de afzetting die aangaf dat we niet door konden rijden. Het kan allemaal! We zijn er dus weer netjes omheen gereden en daarna bij een ander leuk tentje wat gaan eten. Daar zagen we dezelfde taxi weer, die het privé gezelschap weer had opgehaald. Zo maak je nog eens wat mee😂 Na de best wel late lunch zijn we teruggegaan naar ons huisje waar we even lekker niks heben gedaan, het was weer zacht aan het regenen. De kinderen hebben old school hun IPad vastgehouden, ik heb oer Hollands genetflixt en Kim heeft de binnenkanten van haar oogleden bekeken.

Voor het avondeten zijn we naar het strand aan de andere kant gereden, waar Jasmijn en Joris nog even het strand onveilig hebben gemaakt.

Toen we weer terug waren bij ons resort hebben Jasmijn en Joris nog even gespeeld met een pad, totdat de pad Jasmijn onder plaste!

1. Johan:
    7 mei 2024
    Jouw kennende had ik wel gedacht dat jij ook het hek wel zou verplaatsen. Toch een braaf jongetje geworden?
  2. Stefan Leushuis:
    7 mei 2024