Dag 10: Koh Mak

6 mei 2024 - Ko Mak, Thailand

Kim en ik hebben het lekker laat gemaakt vannacht, beetje genieten van allerlei geluiden van bijvoorbeeld de zee, krekels, gekko’s, van de sterren en van elkaar natuurlijk! Vanmorgen werden we uitgeslapen wakker en zijn naar het ontbijt gelopen. Alles op en top vers, veel te veel, maar o zo lekker!

Joris en ik zijn na het ontbijt gaan snorkelen, het was weer prachtig en Joris heeft zich net als mij verwonderd over de meest prachtig gekleurde vissen en koraal. Kim was gaan hardlopen en kwam later terug met mega mooie schelpen. Wat later ben ik samen met Jasmijn en Joris gaan kanoën, Jasmijn peddelde heel goed met me mee. We hebben later Kim opgehaald en toen zijn we met z’n vieren gaan bootje varen. Eerst kantelden we natuurlijk om, maar daarna bleven we stabiel. Hartstikke leuk!

‘s Middags hebben we de scooters bij de spreekwoordelijke hoorns gevat en naar de andere kant van het eiland gereden, daar waren we echt binnen no time. We hebben daar geluncht en wat gedronken. Jasmijn kreeg het voor elkaar om haar passionfruit smoothie om te gooien. De dame van het restaurant maakte samen met ons alles schoon, overal pitjes van de passionfruit en natte doekjes. Gelukkig was alles weer snel weer schoon, en Jasmijn kreeg een nieuwe smoothie. Maar helaas was deze smoothie ook geen lang leven beschoren, want deze liet ze ook weer omgaan! Wat een bende, maar ook deze keer kregen we de boel weer schoon. Jasmijn zat zelf ook onder en die heeft zich in de zee opgeknapt. We zijn naar een of andere beeldentuin geweest in een bamboebos. Dit waren toch wel erg ongekuiste beelden van naakte personen in allerlei standen. Het was een soort Thaise Kamasutra in beeldvorm.

Tijdens het rijden zagen we allemaal Gombomen waar we even zijn gestopt. Ze tappen er het melksap af van de boom, latex. We moesten natuurlijk even voelen hoe dat latex nou eigenlijk voelt: je kon het rubberachtige indrukken en het voelde een beetje olieachtig aan. Het rook trouwens nergens naar. Op de terugweg zijn ook nog even naar de tempel van Koh Mak geweest op een prachtige plek aan zee. We werden door een Monk verwelkomd en we mochten zelfs een kijkje nemen in de spiksplinternieuwe tempel. In de verte begon het te onweren. Van hoog zagen we de zee met daarboven de onweerswolken. De bliksem was heel goed te zien en we hebben een tijdje de boel bewonderd.

Toen we bij ons resort terugkwamen hebben we bij de receptie even gebabbeld. Het plan is om twee extra nachten te blijven, aangezien het hier zo onwijs relaxed is!

Het boeken van ons huisje bleek goedkoper te zijn geworden online. We vroegen wat het ging kosten als we het direct bij het resort zouden boeken, dit bleek duurder, heel apart. We waren nog wat aan het overleggen en tijdens ons gesprekje belde de dame van de receptie haar baas en ze mocht ons een nog goedkopere prijs geven! We zitten nu spotgoedkoop in een te dik relaxed resort! We hebben de boel rond gemaakt en net toen we klaar waren zagen we met een rotgang een slang aan komen, deze zat achter een kikker aan die letterlijk sprong voor zijn of haar leven! Wat een schouwspel! Een Thaise medewerker vroeg mij wat voor slang het was, gast, jij woont hier?! De slang en de kikker verdwenen in de bosjes, Kim wilde filmen, maar kreeg het niet zo snel voor elkaar. We liepen de trap af toen de twee weer uit de bosjes kwamen en weer met een rotgang ervandoor gingen. De hotel dude zag dat de slang de kikker te pakken had, maar helaas waren ze ineens verdwenen. Waarschijnlijk nam de slang de kikker mee de bosjes in.

We zijn na dit one of a kind moment teruggegaan naar ons huisje, waar ik even ben gaan liggen. Ik ben verbrand en ik ben meerdere malen ingesmeerd door Kim en de kinderen. Kim en de kinderen zijn op het strand gaan chillen.

Vanmiddag hebben we ook wat regen gehad, een ware verfrissing! Het was van korte duur, maar het koelde direct wat af.

‘s Avonds hebben de kinderen kikkers  gevangen, deze bleven heel kalm op de hand zitten. Op de hand is natuurlijk beter dan in de bek van een slang! Daarna zijn we naar een restaurantje gegaan. Een heel gezellig tentje waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken. Op de terugweg zijn we boodschappen gaan doen bij het plaatselijke supermarktje om de hoek.

1. Johan:
    6 mei 2024
    Mooie beelden, ik bedoel die in de tempel .
  2. Wouter:
    7 mei 2024
    Haha, die Johan😄
    Wat een prachtig eiland zeg! Groot gelijk om er nog een aantal dagen te blijven!!

Jouw reactie