Dag 7: Koh Chang

3 mei 2024 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Vanmorgen werden we rustig en gestaag wakker. Na even op de veranda gezeten te hebben zijn we naar het restaurant gelopen om daar te ontbijten. Met handen, voeten en met de hulp van Google Translate werden we voorzien van een uiterst karig ontbijt. Gisteravond waren we benieuwd hoe het, in de avond zo idyllisch  uitziende resort, eruit zou zien in de ochtend. Nou dat was best triest, er hing wel hier en daar een Thai rond, maar allemaal even doelloos. Het privé strandje lag vol met plastic. We zijn even gaan zwemmen in het veel te warme zwembad, maar toen het eb was en we het strand opkeken was er glas, plastic en ander puin te zien zo ver je kon kijken. De zee was een heel eind weggetrokken en legde een compleet ander plaatje bloot. Het was maar goed dat we niet het water in zijn gegaan.

De foto’s, maar ook de recensies van Agoda waren verreweg van de wat we zagen en ervaarden! We hebben het wereldwijde web maar even gebruikt om onze plannen om te gooien. We vonden een heel mooi plekje niet ver van waar we zaten! Eén nadeel: de weg loopt de andere kant op! We moesten dus helemaal om het eiland heen, wat zo’n 45 minuten duurde.

We kwamen aan bij een bijzonder leuk resortje. De eigenaren zijn Thai en Pools en de Poolse man spreekt prima Engels en we kwamen direct gezellig aan de praat. Hij liet ons verschillende huisjes en kamers zien en we kozen voor een huisje met twee kamers. We zijn wat gaan eten op het strand en ondertussen werd ons huisje en twee scooters gereed gemaakt.

Bij terugkomst hebben we het zwembad even onveilig gemaakt en zijn daarna op de scooter naar het mooiste strand van het eiland gereden, dat is hier een minuut of 3 vandaan met de scooter.  We hebben over het strand gesjokt en  even later op het strand gegeten bij een strandrestaurant. Super leuk en gemoedelijk.

Na het eten zijn we teruggelopen naar de scooters en bij de supermarkt nog even wat inkopen gedaan. We zijn teruggereden en gaan chillen op onze veranda.