Dag 11: Khao Lak

26 april 2022 - Khao Lak, Thailand

Sawasdee สวัสดี

Gisteren had ik al aangegeven dat het onzeker was wat betreft de tour. Vanmorgen waren we in principe stand-by om de tour te gaan doen, maar toen kwam het telefoontje dat de tour volgeboekt was en dat we pech hadden. No worries, dit hadden we al verwacht, want we hadden niks meer gehoord gisteravond.

We stonden voor de keuze om hier nog even te blijven en de tour morgen te doen of vertrekken. We hebben overlegd met onze kanjers Jasmijn en Joris en daarna hebben we besloten om te blijven. Onder het mom: tied zat! We zijn op het strand gaan ontbijten en de tour voor morgen vastgezet. Kim wou graag een Thaise kookworkshop doen en ze had al eerder contact gehad met een Thaise kookjuffrouw. Ze hebben met elkaar geappt en Kim heeft voor vandaag een afspraak gemaakt.

We hebben gezwommen in het zwembad, in de zee en weer in het zwembad, we konden de afkoeling wel gebruiken. Rond twee uur werden Kim en Jasmijn opgehaald. Jasmijn ging met Kim mee, want Jasmijn wilde graag leren om mango sticky Rice te maken. Ze hebben een privé workshop gevolgd, aangezien er geen andere aanmeldingen waren. Wat een luxe.

Joris en ik hebben knetterhard gechilled en hebben samen op het strand gewandeld en een hapje gegeten. De zee was erg onstuimig en het begon heel hard te regenen. De golven kwamen heel ver het strand op. We zijn door de warme regen over het strand teruggelopen en dat was een hele leuke wandeling! Toen we terugkwamen bij onze bungalow zaten Jasmijn en Kim net voor de deur, timing! Ze hebben allerlei lekkers meegenomen wat ze zelf hadden klaargemaakt. Jasmijn en Kim waren heel enthousiast en Jasmijn vertelde dat ze pepertjes moest snijden en dat ze per ongeluk in haar ogen had gewreven! Ze moest er zelf om lachen gelukkig. Daarna hebben we de chillstand weer ingeschakeld.

De bananenloempiaatjes en de Mango Sticky Rice hebben we als toetje gehad, mmm!

Tot morgen!

1. Hannie:
    26 april 2022
    Dat klinkt heerlijk..
  2. Johan:
    27 april 2022
    Wil Kim's en Jasmijn's Thaise kookkunsten wel eens proeven.