Dag 10: Khao Lak

25 april 2022 - Khao Lak, Thailand

Vanmorgen zijn we gaan ontbijten in ons privë resort. Kim zag iets in het water en er kwam een Indische varaan van ongeveer 80 cm uit het water. De bazin van dit mooie plekje kwam kijken en lachte. Ze zei dat dit de baby varaan was en dat mama aan de andere kant lag te wachten op vis. Wij natuurlijk direct aan de andere zijde van de veranda kijken en ja hoor, daar lag mama varaan met een lengte van zeker 150 cm. Wat een apparaat!

Kim en de kinderen zijn gaan zwemmen en ik ben op de scooter gesprongen om te onderzoeken of een tour naar de Similian Islands mogelijk is en wat het zou moeten kosten. Eerst even een ice coffee kopen bij de 7eleven en daarna tanken. Ik ben nog even een paar winkeltjes in gelopen om te kijken of ze een full face mask hadden voor het snorkelen. Gevonden en door! Bij een reisbureautje spreek ik met een dame die zegt dat het mogelijk is! Ik geef aan dat ik erop terugkom. Ik ben teruggereden en de mevrouw hier heeft ook nieuws. De tour kan zij ook regelen. Geregeld! Ik ben naar Kim en de kinderen gelopen die bij het strand waren. We hebben genoten van het strand en de zee en hebben lekker getafeld op het strand. Vervolgens hebben we de tour besproken. Kim en Jasmijn hebben daarna even de scooter gepakt en alvast wat leuke souveniertjes gekocht. Daarna zijn we naar het strand hier vlak voor onze bungalow gegaan. Ik ben gaan snorkelen en dat was waanzinnig! Zoveel vissen, alle soorten en maten! We hebben van dichtbij kunnen zien hoe er een rijtje met krabjes ontstond die van plan waren om van huisje te wisselen. Super gaaf om te zien, maar helaas werden ze nogal zenuwachtig van ons en gingen ze weer uit elkaar. Het is dat of ze vonden het allemaal gewoon een heel slecht plan en hielden ze graag hun eigen huisje.

We hebben nog even in onze bungalow gechilled en zijn daarna naar het grote strand gewandeld om daar te gaan eten. We hebben super lekker voer gehad met een dikke Rumbucket voor Kim en mij erbij. We kwamen met een Thai aan de praat die in het restaurant werkt en hij begint over een tour naar de Similian Islands. We zeiden hem dat we geboekt hadden en hij vroeg naar de prijs. Hij moest lachen.. Hij vertelde zijn prijs, ruim €80,- verschil! Geen idee hoe het kan, want we hebben echt rondgevraagd en ze hadden om en nabij dezelfde prijzen. Het is dezelfde tour, hoe dan?! Kim is teruggelopen naar onze resortmevrouw en het verhaal uitgelegd. Zij was super meewerkend, zij heeft het allen geregeld voor ons en wil ook het beste voor ons. Toen we later met z’n vieren over het strand terugliepen hebben we heel veel krabjes gezien, Joris had een zeevonk te pakken, een bolvormig, ééncellig organisme. Als zeevonk heftig wordt bewogen zorgt een chemische reactie ervoor dat hij licht gaat uitstralen. Het oplichten is bedoeld om vijanden af te schrikken. We moesten hem telkens even nat maken om hem weer te laten gloeien. Daarna hebben we nog een stroboscoop vuurvliegje gevangen en natuurlijk weer vrijgelaten!

Zojuist hebben we al ons geld teruggekregen en heb ik gebeld met de ‘andere’ aanbieder. Hij gaat het regelen. Geen idee of dit goed gaat komen, we zullen zien.

Wij gaan nog even balkonhangen terwijl Chantal en Frank al op bed liggen te maffen.

Tot morgen!

Khao Lak beach Lam Kaen 1

Khao Lak beach Lam Kaen 2

Khao Lak Poseidon Bungalows

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Johan Leushuis:
    25 april 2022
    Weer goeie zaken gedaan, 80 euro is wel veel geld. Hopelijk gaar de reis door.
  2. Marjolein:
    26 april 2022
    Wow super vette filmpjes!
    Hoop dat het regelen van de tour goed is gegaan en dat jullie daar nu lekker zijn!!
    Gaaf dat jullie zon vuurvonk hebben gevangen!
    Benieuwd naar jullie volgend verhaal en mogelijke tips haha ;)