Dag 9: Khao Lak

24 april 2022 - Khao Lak, Thailand

We kregen gisteravond te horen dat ons vervoer naar Khao Lak van 9.30 uur volgeboekt was. We hadden de keus: om 7.30 of om 12.30, sjonge jonge jonge! Wat een makkelijke keuze was dat, zo vroeg mogelijk. Natuurlijk..NIET! We kozen voor de tweede tijd, want we hebben alle tijd.

Vanmorgen hebben we onwijs hard rustig aangedaan. De kinderen hebben heerlijk gezwommen met twee Nederlandse kinderen die gisteren zijn aangekomen. Niet in gewicht natuurlijk! We hebben op ons dooie gemakje de tassen gepakt, Kim heeft nog even wat nieuwe broeken gescoord en toen was het alweer tijd om in onze taxibusje te stappen. De rit ging behoorlijk vlot en voor we het wisten werden we aan de grote weg afgezet, zo’n 12 kilometer van onze volgende bestemming af. (We gaan naar dezelfde bestemming waar de net aangekomen Nederlanders vandaan kwamen, te toevallig)

We hebben de chauffeur nog gevraagd om ons verder te brengen, hij deed het wel met onvrede, want er zaten nog meer mensen in die ergens anders heen moesten. Hij bracht ons zeker 200 meter verderop! Wat een geluk, wat een wereldgast! Ik heb maar even gebeld met onze nieuwe resort en de mevrouw wie ik aan de telefoon had gaf direct gehoor. Een klein kwartiertje later stond mevrouw voor onze neus en nam ons mee naar haar resort. Ze vertelde dat ze al 3 seizoenen dicht was door COVID en dat het voor het eerst is dat ze weer proberen open te zijn. We zijn helemaal alleen in dit resort!

We hebben een mooie bungalow uitgekozen met vlak voor ons de zee. We moesten een smal paadje volgen om bij de zee te komen, toen we uit de jungle kwamen stonden we op een prachtig strand! Er zijn hier een aantal restaurantjes aan de zee en we kiezen voor de achterste, want volgens de mensen die we hebben leren kennen is het daar goed zitten èn ze hebben twee puppy’s. Nou ja, dan is de keuze makkelijk gemaakt!

Het is inderdaad een leuke plek en ja, er werd wat afgeknuffeld met één van de twee te schattige pups. We zijn daarna even wezen zwemmen in de zee en vervolgens in het zwembad. Ik heb een scooter van het resort gepakt en ben op pad gegaan naar een van de weinige supermarktjes die open is. Er zit hier heel veel dicht, heel veel!

Toen ik terugkwam hebben we de benenwagen gepakt en weer naar het strand gelopen. De zonsondergang is hier zó mooi! Er ging wat bewolking en de zon probeerde uit alle macht en nog een beetje tussendoor te glippen! Het resultaat kun je op de foto’s zien.

Het begon te flitsen en te donderen en dat doet het nog steeds. Af en toe dreunt alles! Het is nog steeds droog en volgens mij is het alweer aan het wegtrekken, we wachten af!

We willen heel graag naar de Similian Islands. Daar kun je gigantisch mooi snorkelen, we horen morgenvroeg of het nog mogelijk is. Het is een beschermd gebied en er komen is niet heel eenvoudig. Fingers crossed!

Kim en ik zitten lekker op ons balkonnetje, terwijl Jut en Jul binnen even hun eigen ding doen.

Morgen zullen we meer weten, of we hier langer blijven of dat we nog verder doortrekken naar het Zuiden. Alles ligt open.

Tot morgen!

Marjolein en Yfke, welkom in Thailand en hopelijk tot snel!

1. Marjolein:
    24 april 2022
    Wat leuk verhaal!!! Leuk dat jullie ons vetwelkomen🇹🇭🏝😎. Nu nog een momentje vinden om te meeten!
    Fingers crossed voor jullie of jullie morgen naar de simillian kunnen🤞🏻
  2. Johan Leushuis:
    24 april 2022
    Lekker chillen, hopelijk lukt morgen de trip.
    Stefan kun je niet een van die steentjes meenemen voor in de achtertuin?
  3. Marloes:
    25 april 2022
    Dat klinkt heerlijk allemaal! 🌴☀️
  4. Wouter:
    25 april 2022
    Lekker om alles te lezen hoor!!! En wat een ervaring om het daar allemaal zo rustig en kalm te ervaren vanwege corona!!
    Keep up de heerlijke verhalen!!!