Dag 9: Koh Mak

5 mei 2024 - Ko Mak, Thailand

Vanmorgen hebben we onze spullen gepakt en klaargemaakt voor vertrek. We waren net klaar toen onze pick up voor kwam rijden. Onderweg hebben we nog wat mensen opgehaald en daarna reden we door naar de boot. We kwamen aan bij het oude vissersdorpje waar we gisteren ook waren. Met onze bepakking moesten we de lange pier aflopen, en die is best lang zeg maar. Kim ging nog even pinnen, dus liep ik met één backpack op de rug en de andere op mijn nek, zo doen we het vaker. Op het moment dat we bij de boot waren was ik drijfnat en het duurde even voordat het zweten enigszins halt hield.

We waren op de boot met een gemêleerd gezelschap. Sommigen gingen naar een ander eiland waar ze gingen snorkelen, anderen gingen voor een dagje naar Koh Mak en een paar anderen die net als ons even blijven op het eiland. We kwamen aanvaren bij Koh Mak en we zagen direct een ander eilandje: Koh kham. Dit is een eilandje vlak voor Koh Mak waarop een überluxe resort gebouwd werd. Door onbekende redenen is dit resort nooit afgemaakt. Het eiland heeft een hagelwit strand en een eigen steiger. Je kunt erheen varen, kanoën of met een bootje en dan kun je daar rondstruinen en in het resort rondsnuffelen. Dat gaan we zeker nog doen!

Even later kwamen we aan en moesten we overstappen op een kleiner bootje die ons naar het strand bracht. We namen contact op met ons resort en we werden niet veel later opgehaald. We waren er zo, maar ja, het eiland is dan ook niet heul erg groot met z’n 12,4 vierkante kilometer en een omtrek van 27 kilometer. Het eiland heeft de vorm van een klavertje vier.

Onze bagage werd meteen aangenomen door een kruier en we werden de trap op gestuurd naar de receptie. We kregen allemaal een heerlijk koud sapje en we konden elk ons ontbijt uitzoeken op een ontbijtkaart voor morgenochtend .Vanaf de receptie ziet het er allemaal prachtig uit, maar we zien de zee en het strand nog niet. Kim en ik drinken een ice cappuccino, jasmijn een iced chocolate en Joris een Sprite. Ik neem samen met de kinderen een kijkje bij de zee. We hebben al veel mooie stranden mogen en kunnen bekijken, maar what the blieb, dit is bounty, dit is idyllisch, dit is magnefiek! We waren de enigen op het privé strand! Het huisje was nog niet klaar, maar na een kwartier mogen we! Huisje nummer 12, wel zo toepasselijk.

Het huisje is helemaal prima, om ons heen alleen maar moois! In het midden van het resort staan twee prachtige bomen met een klein barretje ervoor. Onze spullen worden gebracht en we kleden ons om, om naar het strand te gaan.

Ik kon het niet laten en ik lag binnen de kortste keren in het helderblauwe water te snorkelen. Recht voor onze snuffert werd ik getrakteerd op prachtig levend koraal met de meest mooie kleuren. Gigantische natuurlijk gevormde beelden van koraal, spierwit! Prachtige vissen en mega grote schelpen!

Jasmijn had ook een snorkel bemachtigd en ik heb haar meegenomen de zee in. Wat onwijs leuk om dit samen te beleven. Jasmijn vond het net als mij prachtig.

We hebben daarna wat gegeten bij een restaurantje verderop aan het strand. Ons resort heet Lazy Day en die naam past precies bij deze dag. We hebben even met z’n vieren op bed gechilled en ik heb voor de muziekale vibes even een kort snurkconcert gegeven, althans dat zei Jasmijn, ik geloof het niet😉

We hebben op ons terrasje even wat gedronken, Kim en ik allebei een heerlijke cocktail. We hebben twee scooters die we kunnen gebruiken. We hebben er direct dankbaar gebruik van gemaakt door naar een heel leuk restaurantje , die Kim had gevonden op internet,te gaan niet ver van hier. Het eten was verrukkelijk! Zoals elke avond! Wat is het eten hier toch magisch!! Op de terugweg zijn we gestopt bij een klein winkeltje en daar hebben we wat inkopen gedaan voor vanavond.

Terug bij ons resort zien we allemaal lampjes bij de twee bomen voor ons huisje, het is sprookjesachtig mooi en op de achtergrond horen we het geluid van de zee!

We hebben nog eigenlijk niks van Koh Mak gezien, maar we zijn nu al verliefd! Wat een plekje!

1. Johan:
    6 mei 2024
    Jullie treffen het el steed met jullie onderkomens. Het is jullie gegund. Veel plezier.
  2. Sandra:
    Wow!!!