Marrakech, Milaan, Eindhoven

7 mei 2023 - Hengelo, Nederland

Ik lag net te slapen toen Kim mij wakker maakte, een kakkerlak, met dimensies waar je u tegen zegt, probeerde onze backpack in te gaan voor een enkeltje Nederland. Ik moest er dus voor zorgen dat hij niet illegaal kon meeliften! Aangezien deze kakkerlak zijn/haar/hen papieren niet op orde had, heb ik de toegang geblokkeerd en gezorgd dat deze kakkerlak het niet weer zou proberen. We konden weer rustig gaan slapen!

Het was een uur of twee ‘s nachts toen Joris en Jasmijn onze kamer binnenkwamen. De meneer des huizes was aan het snurken, standje kettingzaag, met versterker! Hij was ook boven gaan slapen en had de deur open gelaten. Ik heb de deur gesloten en we konden onze slaap weer voortzetten. Later scheen hij de deur weer te hebben geopend, waarschijnlijk omdat hij geen lucht meer kreeg ofzo.. zijn vrouw en kinderen sliepen bij hem op de kamer, of andersom, ik wil natuurlijk geen snurkende mensen tegen het Marokkaanse hoofd stoten! De wekker ging en we pakten alles bij elkaar en gingen naar beneden. Daar was meneer ronk al bezig voor ons en we kregen een lekker bakje koffie met een of ander koekkruimelspul die mijn mond deed uitdrogen, laat maar gaan! We nemen afscheid en hij heeft nog een cadeau voor ons, een antiek-ogend, zilverachtig, met doorzichtige steentjes-versierd bolletje met daarin nog meer van dat koekgruis. Heel lief en heel mooi. We stappen in de auto en rijden naar het vliegveld. Het is zo rustig in Marrakesh, dat we bijna zouden denken dat we op het platteland rijden. Bij het vliegveld worden we onthaald door de autoverhuurder. Zijn enige vraag was of we de auto niet hadden gewassen! Even naar de opticien meneer, de auto is zo stoffig als het maar kan, super raar dat hij dat niet zag😝

We lopen naar binnen en gaan in de rij staan. We zouden een uur eerder vertrekken, maar het volgende bericht was dat onze vlucht vertraging had en dat we op de eerste tijd gaan vliegen. Er komt een Marok aan en hij loopt met een kruk. Hij plant zijn spul voor in de rij en hij wordt direct geholpen door iemand van de luchthaven. Hij wil nog voor ons gaan, maar ik zie niet in waarom, dus gooi ik onze tassen op de band. De mevrouw achter de balie had direct een punt van kritiek, we hadden onze tickets niet uitgeprint! We probeerden haar nog uit te leggen dat we de tickets digitaal hebben en dat we ze pas de dag ervoor hebben gekregen. Ze reageert fel, in Nederlands is alles automatisch, maar hier in Marokko is alles handmatig! Gelukkig waren er nog meer mensen die geen uitgeprinte versies hadden van hun tickets, dat zal ze leren!
De man met de kruk komen we later tegen bij de paspoortcheck en controle van de bagage. Hij had ineens de grootste moeite om op te staan vanuit zijn, inmiddels bemachtigde, rolstoel. Hij wijst naar zijn rug en hij gaat met heel veel moeite, met ondersteuning, weer zitten. Hij tilde zijn voeten een voor een op met zijn handen om ze op de treden te zetten.

We wachten een poosje op ons vliegtuig en zien nog net dat twee toeristen hun vlucht missen! De jonge dame was helemaal aan het hyperventileren en ze probeerden nog de deur te openen, maar het vliegtuig was al aan het taxiën. Dikke pech! We gaan boarden en we zien de man met de kruk weer. Hij loopt ietwat moeilijk door het vliegtuig, maar dan zien we hem gewoon lopen en hij gaat zonder moeite zitten op zijn plek. Oplichter! We komen aan in Milaan en meneer is de eerste die vooraan staat. Hij heeft binnen een mum van tijd weer iemand van de luchthaven gecharterd om hem vooraan in de rij te krijgen en wederom start het poppenspel weer! Oplichter! We zijn in Milaan en we moeten hier een paar uur wachten. We gaan eten bij de McDonalds, heerlijk! Al snel mogen we aan boord om het laatste stukje te vliegen. Een korte vlucht gelukkig!

We komen aan in Eindhoven en halen voor Rene een koffie en lopen naar buiten, daar zien we hem al staan op de eerste etage van de parkeergarage. We begroetten elkaar en zetten de terugreis in. Het is superdruk op de weg en al snel vallen Kim en de kinderen in een diepe slaap! Thuis aangekomen laten we een aantal souvenirs en snuisterijen zien en drinken we een en lekker koud drankje.

Thuis!