Dag 1 De heenreis en Bangkok

18 april 2019 - Bangkok, Thailand

Beste medegenieters,

We hebben de reis naar Thailand achter de rug. Na een korte vlucht van 2,5 uur naar Kiev konden we genieten van de sobere blikken van de ietwat aparte bevolking van Oekraïne. We hebben een heerlijke hotdog gegeten en konden vlak daarna aan boord van een dikke, vette vliegmachine.

We hadden 4 prachtige plekken met heel veel beenruimte! Nadeel was wel dat er veel mensen langs heen wilden sneaken.. Joris en Jasmijn zijn lekker voor onze voeten gaan liggen met een lekker warm dekentje over hen heen.

Na een goede nachtrust konden we ons tegoed doen aan een spelletje Angry Birds op de onboard entertainment systeem. De landing werd kort daarna ingezet en we konden al snel genieten van de chaos op de luchthaven. Eenmaal buiten werden we aangereden door de drukkende warmte, die natuurlijk geen rekening houdt met aclimatiserende toeristen! We hebben een taxi gescoord en rap waren we op weg naar ons eerste verblijf. Meneer de taxichauffeur was NATUURLIJK aan het spelen met het gaspedaal en vlak voor ons hotel beloonde Joris de beste man met een rijkelijke kotspartij. De man bleef uiters vriendelijk en Joris was direct weer de ouwe.

Het stekje is idyllisch, in het drukke Bangkok, verscholen tussen het groen. Een mooi zwembad en een heel vriendelijke staf.

We zijn aan boord gehopt van een taxi die ons naar de beroemde, of moet ik typen beruchte, Ko San Road. Het was er heel rustig en meneer Joris en mevrouw Jasmijn kregen alle aandacht!

Vanaf daar zijn we per tuktuk naar het MBK (groot, groot warenhuis) gereden, waar Wo en ik in het verre verleden vaak zijn geweest. Het was als vanouds, geweldig veel van hetzelfde en lekker druk. We hebben daar wat rondgesjokt en toen weer in een tuktuk gesprongen. Kim weet nog precies hoe ze de helft van de helft moet betalen en met haar Kim charme palmt ze dus wederom een vriendelijke tuktuk driver in. Deze meneer had ongeveer 561 verschillende tics, wat een figuur..

Terug bij het hotel hebben we lekker gezwommen en ten slotte hebben we een hapje gegeten, bij de 7 eleven wat Singha’s opgehaald en teruggegaan naar ons stulpje.

Zoals Ice Cube altijd zegt: “Today was a good day!”

1. Reislogger:
    9 april 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. EDTECH:
    15 april 2019
    Veel plezier op reis!
  3. Jeroen:
    16 april 2019
    geniet er samen van
  4. Esther:
    17 april 2019
    Ooh, spannend!! Veel plezier samen!!!
  5. Helen:
    18 april 2019
    Leuk jullie te kunnen volgen
    Nogmaals veel plezier
    Leuk hoor
    Knuffel van ons
  8. Inge:
    18 april 2019
    Veeeeeel plezier! Max miste jasmijn op school nu al.... ze was er niet bij het paasontbijt
    ...
  9. Liz: