Fint-Tisseldeï

30 april 2023 - Tisseldeï, Marokko

Gisteravond was er live muziek, het Zutphen-Deventer team maakte er een dolle boel van. Ze kwamen daarna bij ons zitten en het werd heel gezellig! Twee van de mannen doen dit jaar voor het eerst niet mee aan de rally, omdat hun wagen niet op tijd klaar was na een rally in Saoudi Arabië. Kim heeft een rally shirt gekregen van hun team. Er kwam een werknemer bij ons zitten en die maakte het zichzelf ook heel comfortabel. Kim en ik bleven als laatsten over samen met hem. Hij draaide onder andere zijn eigen muziek. Hij vond ons heel leuk, want op een gegeven moment gaf hij Kim een grote ketting en mij een ring. Super lief! Hij kwam aan met een heel sterk brouwsel (eigen gemaakte vijgen alcohol) en daar hebben we een paar slokjes van genomen, veel te sterk en zeker niet lekker. We zijn lekker gaan slapen.

We worden wakker in een donkere kamer, we hadden de luiken dicht. Ook hadden we voor het eerst airco en deze twee veranderingen zorgden ervoor dat we best vast hadden geslapen. We zijn gaan ontbijten en hebben afscheid genomen van iedereen. We zijn nog even in de oase gestopt voor wat kiekjes en zijn toen doorgereden naar onze volgende spot. We hadden wat gezien op het internet en dat wilden we even met eigen ogen bekijken. Van de weg, via smalle weggetjes komen we bij de accommodatie. Wat een verborgen pareltje! We krijgen thee en nootjes en wachtten rustig totdat onze kamer klaar is. Overal zijn aparte zithoekjes, ligplekjes ingericht, rondom het hele complex. We hebben direct ook voor een tweede nacht geboekt. Het uitzicht is waanzinnig en het zwembad is prima. De eigenaar is geoloog en laat ons allemaal stenen en kristallen zien. Hij geeft aan dat we van hem een hamertje meekrijgen en dat we zelf in de bergen hier vlakbij deze stenen kunnen uithakken. De kinderen waren direct helemaal enthousiast! We zijn wezen lunchen bij het zwembad en de kinderen zijn lekker gaan zwemmen.

Na het zwemmen wilden we kristallen gaan zoeken, maar de heer des huizes was weg. We gingen zelf wel even kijken, maar toen we buiten de poort kwamen werden we aangesproken door twee jochies. Ze wilden graag voetballen met Joris. Joris was direct enthousiast en we liepen mee naar het plaatselijke voetbalveld, dit was een open plek vol steentjes en zand. Er kwamen meer en meer kinderen bij en ook ik moest er aan geloven. Elke keer moesten er weer nieuwe teams worden gemaakt en dat ging gepaard met een bult geduw, getrek en woordenwisselingen, die behoorlijk heftig klonken. Joris haalde een paar keer zijn schouders op en deed zijn handen omhoog om te laten weten dat voetballen toch de bedoeling was en niet dit soort taferelen.

Joris had dorst, Kim haalt een fles water en het hele team klom omhoog om water te halen! Super komisch! Kim goot het de bekkies in en ze hadden een bult lol. Kim heeft genoeg rotte tandjes gezien voor de rest van haar leven!

Na het voetballen zijn we even gaan relaxen en daarna zijn we gaan eten. Iedereen krijgt hier een drie gangenmenu en allemaal hetzelfde. We vonden het niet allemaal even lekker helaas.

Het koelt hier behoorlijk af, wat best wel weer even lekker is! Ik heb nog geen muggen gespot, wat ook wel fijn is. Ik zit echt van top tot teen onder de bulten, terwijl Kim, Jasmijn en Joris nergens last van hebben.. Ze gaan er vroeg in vanavond, wij ook, aangezien we een korte nacht hebben gehad😉

Maar voor nu genieten we nog lekker even buiten, omdat het kan!

1. Johan:
    1 mei 2023
    Ziet er allemaal heel relax uit. Op naar week 2.